Data wpisu: 22.12.2016

Jak założyć sklep internetowy krok po kroku?

E-commerce to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki. Wartość tego rynku w kolejnych kilku latach na pewno będzie rosnąć, co oczywiście powoduje, że przybywa osób zainteresowanych zarobieniem dużych pieniędzy na e-sprzedaży. To nie jest jednak takie proste. Jak założyć sklep internetowy krok po kroku? Przeczytaj nasz poradnik.

Krok 1. - pomysł

Bez tego nic nie da się zrobić. Pomysł na sklep internetowy powinien być możliwie oryginalny. Warto pamiętać, że w sieci działa już ponad 20 tysięcy polskich e-sklepów i naprawdę trudno będzie się wyróżnić standardową ofertą. Dobrą radą może być znalezienie dla siebie jakiejś niszy – np. zamiast sprzedawać wszystkie T-shirty, lepiej będzie postawić na koszulki dla graczy czy sportowców.

Krok 2. - wybór platformy

Sklep internetowy musi zostać oparty na oprogramowaniu sprzedażowym. Można skorzystać z jakiejś darmowej platformy, gotowego sklepu internetowego, płatnego systemu dostarczanego przez zewnętrznych usługodawców lub postawić na własne, dedykowane oprogramowanie. Ta ostatnia opcja będzie najdroższa, ale na dłuższą metę najbardziej opłacalna. Oczywiście pod warunkiem, że wykonawca oprogramowania zagwarantuje stałą opiekę serwisową.

Na tym etapie trzeba też wybrać domenę (najlepiej taką, jak nazwa sklepu) oraz usługę hostingu i oczywiście zadbać o to, aby sklep był atrakcyjny graficznie dla klientów oraz funkcjonalny. Stworzenie takiej witryny zajmie kilka miesięcy, dlatego start projektu trzeba dobrze zaplanować w czasie.

Krok 3. - produkty

Sklep online bez bogatego wyboru produktów nie ma żadnych szans na rynku. Poza wprowadzeniem asortymentu trzeba też zadbać o jego atrakcyjne przedstawienie klientom i... wyszukiwarce. Po zmianach w algorytmie Google niezbędne jest stworzenie autorskich opisów produktów i kategorii głównych – kopiowanie opisów ze stron producentów to zbrodnia przeciwko SEO!

Krok 4. - kwestie prawne

E-sklep musi posiadać regulamin i politykę prywatności. Napisanie tego pierwszego najlepiej od razu powierzyć prawnikowi specjalizującemu się w zagadnieniach e-commerce. Z kolei polityką prywatności powinien się zająć specjalista z zakresu Ochrony Danych Osobowych – niekoniecznie prawnik – który dokona także zgłoszenia sklepu do GIODO.

Krok 5. - promocja sklepu

Do wyboru jest mnóstwo rozwiązań, jednak my polecamy zdecydowanie się na dwa warianty: AdWords z remarketingiem i remarketingiem dynamicznym oraz rzetelne pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce.

Pierwsza opcja zapewnia natychmiastowe zdobycie pewnej „puli” klientów. Druga natomiast gwarantuje osiągnięcie wysokiej pozycji witryny w wyszukiwarce na najbardziej atrakcyjne dla sklepu frazy. Jest to proces bardzo czasochłonny, ale niezbędny.

Pamiętaj, że najważniejszy jest dobry pomysł, jego profesjonalne wdrożenie oraz skuteczna promocja e-sklepu. Tylko w ten sposób można liczyć na znalezienie dla siebie miejsca na coraz bardziej konkurencyjnym rynku e-commerce.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry