Masz sklep online? Daj klientom powód, by go często odwiedzali

Data wpisu: 21.06.2018

Jednym z największych problemów, z jakim mierzą się e-sprzedawcy, jest zjawisko incydentalnego zakupu. Chodzi to, że klient wchodzi na stronę sklepu, kupuje jakąś rzecz, ale nigdy więcej nie wraca. Tymczasem to właśnie stali, wierni klienci są największą wartością dla biznesu internetowego, ponieważ nie tylko regularnie wydają pieniądze, ale też mogą stać się ambasadorami marki. Czy wiesz, że możesz z powodzeniem zachęcić klientów do regularnego zaglądania na stronę Twojego sklepu? Wystarczy dać im ku temu konkretny powód.

Prowadź blog

To proste i bardzo skuteczne rozwiązanie, dzięki któremu z pewnością zachęcisz klientów do częstszego odwiedzania sklepu. Na blogu możesz publikować cenne porady, opisywać trendy, odpowiadać na najczęstsze pytania klientów, serwować inspiracje zakupowe etc. Promuj nowe wpisy w mediach społecznościowych, pamiętając przy tym o tworzeniu atrakcyjnych nagłówków i zadbaniu o wysoką jakość treści.

Blogujące sklepy notują znacznie lepsze wyniki w zakresie pozyskiwania wiernych klientów. Ponadto o wiele skuteczniej radzą sobie w wyszukiwarce. Nie ma więc żadnego powodu, dla którego możesz zrezygnować z prowadzenia bloga. To podstawa promocji e-biznesu. Jeśli nie masz czasu na blogowanie, wynajmij do tego profesjonalną agencję content marketingową – to na pewno Ci się opłaci.

Zachęć klienta do założenia konta

Z pewnością udostępniasz klientom możliwość gościnnego dokonania zakupów, bez konieczności zakładania konta. Nie rezygnuj z tego, ale postaraj się też zrobić wszystko, by zachęcić klientów do zarejestrowania się w Twojej bazie. Masz do dyspozycji kilka sposobów. Najskuteczniejszym z nich jest zachęta materialna – może np. rozdawać zarejestrowanym klientom bony rabatowe.

Co Ci to da? Klient, który założy konto, będzie otrzymywać od Ciebie informacje o nowościach, promocjach czy nowych wpisach na blogu, co oczywiście powinno go skusić do ponownego odwiedzenia sklepu. Stworzenie takiej bazy jest bardzo ważne z punktu widzenia powodzenia Twojego e-biznesu.

Stwórz bardzo ciekawe opisy produktów

Klienci wybierają dany sklep internetowy, ponieważ w ich ocenie wyróżnia się on na tle konkurencji. Wbrew pozorom nie chodzi tylko o ceny. Dużą wartością dla klientów są dziś obszerne, szczegółowe i atrakcyjne językowo opisy produktów. Można się z nich dowiedzieć, jakie korzyści niesie ze sobą zakup danej rzeczy. Świetny opis pozwala również pozbyć się wątpliwości związanych z tym, że klient nie może dotknąć i przymierzyć produktu. Nie bagatelizuj tego!

Jeśli klient przekona się, że w Twoim sklepie ma możliwość bardzo dokładnego zapoznania się z produktem, będzie to dla niego stanowić argument przemawiający za regularnym odwiedzaniem strony i wydawaniem na niej pieniędzy.

Pamiętaj również o znalezieniu jakiegoś sposobu na wywołanie tzw. efektu WOW u swoich klientów. To powinien być znak rozpoznawczy Twojego sklepu. Przykłady: darmowy zwrot przez 60 dni, zawsze darmowa dostawa, program lojalnościowy czy unikalne, ekologiczne opakowanie do każdego produktu. Takie szczegóły potrafią zrobić różnicę na bardzo konkurencyjnym rynku e-commerce.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski