Data wpisu: 18.10.2016

Stało się. Reklama w Internecie wyprzedziła telewizyjną. Jak jest w Polsce?

Do tego musiało w końcu dojść. Z danych firmy PwC wynika, że w 2016 roku reklama internetowa globalnie wyprzedzi telewizyjną, a sieć stanie się najpopularniejszym medium dla wydawców treści reklamowych. W Polsce jeszcze to nie nastąpiło, ale nie ma żadnych wątpliwości – to tylko odroczenie „wyroku”. Nie tylko dla telewizji, ale też dla mediów drukowanych i mówionych.

Firmy przechodzą do Internetu

Internet już teraz jest drugą siłą reklamową, ustępując pola jedynie telewizji. Warto jednak zauważyć, w jak błyskawicznym tempie odrabia te straty. Telewizję mamy od kilkudziesięciu lat. Internet na dobrą sprawę wdarł się do naszego życia dopiero na przełomie wieku. Postęp, jaki zrobiła reklama internetowa, jest więc imponujący.

PwC prognozuje, że już w 2016 roku globalnie reklama w Internecie będzie cieszyć się większą popularnością niż telewizyjna. Firmy przesuwają swoje budżety w kierunku sieci, bo doskonale wiedzą, gdzie dziś swój czas spędzają ich klienci. Oglądalność telewizji spada, a udział Internetu regularnie rośnie. W skali świata wydatki na reklamę w sieci rosną obecnie w tempie 5,5%.

Jak to wygląda w Polsce?

W naszym kraju telewizja jeszcze dzielnie się broni, ale ten opór nie potrwa  już zbyt długo. PwC sądzi, że w 2020 roku nastąpi zamiana na podium i to reklama internetowa będzie generować największe wydatki firm. Ich wartość ma w sumie wynieść aż 1,2 miliarda dolarów rocznie.

Z raportu PwC wynika, że tempo wzrostu reklamy internetowej w naszym kraju utrzyma się w kolejnych latach na poziomie 11%. Nieco wolniej będzie się rozwijać najpopularniejszy format display (około 8%). Liderem wzrostów ma zostać wideo, które – według prognozy – zwiększy swoje udziały aż o 32%.

Wciąż rosnąć będzie też rynek reklamy na urządzeniach mobilnych – PwC prognozuje dynamikę na poziomie 16%. To wyraźny sygnał dla właścicieli stron, aby jak najszybciej dostosowali swoje serwisy do wymagań smartfonów i tabletów.

Nadchodzi nieuchronne

Firmy, które jeszcze nie uwierzyły w to, że ich klienci przenoszą się do Internetu, mają niewiele czasu na zmianę swojej postawy. Rośnie bowiem pokolenie konsumentów, którzy całą swoją wiedzę i inspiracje zakupowe będą czerpać wyłącznie z sieci. Kogo w niej zabraknie, ten wypadnie z rynku.

Rozwój reklamy internetowej musi także motywować do poprawy jakości działań marketingowych podejmowanych w sieci. Firmy muszą po prostu inwestować w jeszcze lepsze strony wizerunkowe, wyższej jakości treści, prowadzić blogi, działać w mediach społecznościowych, prowadzić profesjonalną komunikację z klientami. Nie zapominajmy też o fali mobile. To zadania nie na najbliższe lata, ale miesiące.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry