Data wpisu: 10.06.2024

Temat miesiąca. Ulubiony content użytkowników Internetu

Solą każdej kampanii content marketingowej jest tworzenie takich treści, które znajdą odbiorców. Pisanie artykułów czy nagrywanie filmików dla nikogo nie ma żadnego sensu i w żaden sposób nie przyczynia się do uatrakcyjnienia czy profesjonalizacji wizerunku marki.

Już na samym początku kampanii warto wyodrębnić te rodzaje contentu, z których tworzeniem marka jest w stanie sobie poradzić (dysponuje odpowiednim budżetem), a przy tym cieszących się dużą popularnością wśród internautów. W naszym poradniku omawiamy przykłady tego najbardziej preferowanego contentu.

Treści wizualne

Czyli wszelkiej maści obrazy i infografiki, które od wielu lat cieszą się szczególnie dużą popularnością wśród internautów, stanowiąc zdecydowanie najchętniej konsumowany rodzaj treści.

Decydując się na inwestycję w treści wizualne warto zadbać o odpowiednie kanały ich dystrybucji, do czego najlepiej nadają się media społecznościowe nastawione na taką komunikację, czyli np. Instagram.

Nie zapominajmy również o dopasowaniu formy przekazu do wizerunku marki, jaki chcemy zbudować w oczach grupy docelowej. Zupełnie inne efekty uzyskamy sięgając po merytoryczne infografiki, a inne wtedy, gdy zaczniemy się komunikować przy pomocy memów.

Krótkie filmy wideo

Czyli tzw. shorty, które robią furorę w dobie TikToka i pokolenia Z. Krótkie filmy wideo wypierają dłuższe formy, co widać szczególnie na platformie YouTube. Takie treści można kolportować w social mediach marki, wykorzystując fakt, iż są one promowane przez algorytm np. Facebooka czy Instagrama.

Transmisje na żywo

Dotąd kojarzone głównie z niesławnymi transmisjami ze sprzedaży różnych produktów, obecnie stają się popularną formą komunikacji marek. Transmisje na żywo mogą być fajnym pomysłem na np. zaprezentowanie szczegółów oferty, przeprowadzenie wideokonferencji czy pokazanie działania jakiegoś produktu.

Z kolei organizowanie sesji Q&A na żywo na Instagramie i Facebooku jest rewelacyjnym sposobem na interakcję z grupą docelową, zebranie jej feedbacku i zniwelowanie dystansu, jaki zwykle dzieli markę od klientów.

Długie filmy

Sukcesywnie tracą na popularności, są już zaliczane do kategorii contentu dla boomerów, natomiast nadal mogą być bardzo wartościową formą komunikacji marki. Długie filmy, szczególnie te o merytorycznym przekazie, jak instruktaże, pokazy, filmy szkoleniowe czy explaining video, to content premium, który wymaga sporych nakładów inwestycyjnych, natomiast pomaga marce w zbudowaniu prestiżowego wizerunku.

Posty w mediach społecznościowych

Tym razem chodzi o posty tekstowe, które może nie są tak popularne jak treści wizualne, natomiast mają nad nimi bardzo istotną przewagę: mocno angażują odbiorców. Jest to szczególnie ważne dla marek, które kierują swoją ofertę do starszego pokolenia, czyli X oraz Millenialsów – w obu tych grupach posty tekstowe cieszą się duża popularnością i w większości są uznawane za wartościowe.

Newslettery

To może być pewne zaskoczenie, ponieważ od dłuższego czasu mówi się o zmierzchu ery newsletterów. Tymczasem nadal jest to popularny rodzaj contentu, którego zaletą jest jednoznaczne budzenie skojarzeń z treścią o dobrej wartości merytorycznej.

Newsletter mocno angażuje odbiorców i tym samym jest znakomitym sposobem na informowanie o nowościach produktowych, promocjach, zmianach w ofercie itd.

Artykuły blogowe

Posty na blogu to ten rodzaj komunikacji, który jest bardzo preferowany przez osoby z pokolenia X oraz Millenialsów. Jednak nawet jeśli kierujesz ofertę do młodszego klienta, to i tak warto inwestować w blog, który stanowi istotne narzędzie SEO.

Merytoryczne, unikalne artykuły pomagają budować renomę eksperta, przyciągają także ruch organiczny z wyszukiwarki, przyczyniając się do poprawienia pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Jak widzisz istnieje całkiem sporo rodzajów contentu, który warto zaangażować w swoją kampanię marketingową online, dobierając odpowiednie narzędzia pod kątem charakteru marki, oczekiwań grupy docelowej (oraz jej struktury), jak i oczywiście budżetu.

Niezależnie od wybranych opcji najważniejsze jest to, aby treści były unikalne, interesujące, angażujące i niosły ze sobą realną wartość dla użytkowników.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry