Każdej marce powinno zależeć na zyskaniu autorytetu w oczach klientów. To klucz do budowania zaufania i trwałych relacji. Marki cieszące się autorytetem mają lojalnych klientów, którzy stają się jej ambasadorami wśród znajomych. Internet daje nam ogromne możliwości w zakresie dbania o renomę marki, do czego warto wykorzystać przede wszystkim odpowiednie treści – edukujące, inspirujące i udowadniające eksperckość brandu w swojej dziedzinie. Przykładami takich treści dzielimy się w naszym poradniku.
Fundamentem budowania autorytetu marki jest regularne tworzenie treści i jej dystrybuowanie, stanowiących merytoryczne opracowania przybliżające konkretne tematy z branży, w której działa marka. Idealnie sprawdzają się tutaj poradniki publikowane na blogu firmowym oraz jakościowe artykuły sponsorowane. Warto unikać spłycania tematu, stawiając na głębię przekazu i realną wartość dla czytelnika, co pozwoli wyróżnić treści marki na tle zalewu miernych artykułów SEO.
Wszelkie potwierdzone dane analityczne są świetnym, jakościowym contentem, który mocno przyczynia się do budowy autorytetu marki. Publikowanie takich treści na stronie internetowej firmy czy w kanałach zewnętrznych pozwala pokazać, że marka śledzi trendy i rozumie swoją branżę, co budzi zaufanie do jej kompetencji. Przykładem takiej treści może być opracowanie raportu o stanie branży.
Mamy tutaj na myśli przede wszystkim opisy sukcesów klientów korzystających z produktów lub usług marki. Po case studies mogą sięgać przedsiębiorstwa z dowolnej branży, od małych zakładów stolarskich, po dostawców zaawansowanego oprogramowania biznesowego.
Spotkania na żywo lub nagrania, w których eksperci marki dzielą się wiedzą i odpowiadają na pytania potencjalnych klientów, to bardzo atrakcyjny, łatwo przyswajalny content, który pozwala marce towarzyszyć odbiorcom jej usług i produktów w dowolnych sytuacjach prywatnych, np. podczas podróży samochodem czy treningu na siłowni.
Długie, wartościowe treści, które potencjalni klienci mogą pobrać czy otrzymać za darmo np. za zapisanie się do newsletteru, pozwalają szczegółowo omówić jakiś temat, dowodząc kwalifikacji marki i budując jej autorytet – również w branży.
To także treści, o czym często się zapomina. Pozytywne, wiarygodne opinie i rekomendacje klientów stanowią świetne narzędzie do budowania autorytetu marki, przyczyniając się do również do zwiększenia sprzedaży.
Czyli instrukcje obsługi oraz materiały pokazujące praktyczne wykorzystanie produktów czy usług marki, to atrakcyjny, poszukiwany rodzaj contentu, uwiarygadniający ofertę przedsiębiorstwa.
Można ich udzielić w dziale FAQ na stronie internetowej marki, zyskując wartościowy content. Publikowanie treści rozwiązujących realne problemy i rozwiewających wątpliwości klientów pokazuje, że marka wsłuchuje się w głosy swoich odbiorców, a to także przyczynia się do budowania jej autorytetu.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.