Data wpisu: 02.07.2019

Papier ekologiczny: kiedy i dlaczego warto na nim drukować?

Bycie eko nie jest już tylko modne. Z punktu widzenia marek jest to świetny sposób na zdobycie zaufania konsumentów czy poprawienie wizerunku. Nic zatem dziwnego, że mnóstwo firm stara się dziś podkreślać swoje przywiązanie do ekologii i troskę o los naszej planety. Ten trend skutkuje ogromnym wzrostem zainteresowania wydrukami na papierze ekologicznym. Dlaczego warto promować swoją markę w taki sposób?

Czym właściwie jest papier ekologiczny?

Pod to określenie można podciągnąć różne rodzaje papieru, jednak zdecydowanie najczęściej kryje się za nim po prostu papier pozyskany na drodze recyklingu makulatury. Został wykonany z papierowych odpadów, dzięki czemu można było je ponownie wykorzystać i tym samym w choćby minimalnym stopniu ograniczyć eksploatację zasobów naturalnych. Pamiętajmy, że produkcja papieru wiąże się nie tylko z wycinką drzew, ale też zanieczyszczaniem atmosfery przez fabryki celulozy.

Z odzysku, czyli gorszy?

Absolutnie nie! Papier ekologiczny powszechnie kojarzy się z produktem gorszej jakości, co wcale nie musi być prawdą. Używając odpowiedniego materiału i dbając o jakość wydruku, spokojnie można osiągnąć praktycznie taki sam efekt estetyczny, jak w przypadku stosowania papieru offsetowego. Jedyna różnica polega tak naprawdę na kolorze – papier ekologiczny ma charakterystyczną, ciemniejszą barwę celulozy. Przypomina szary papier, którego dawniej używało się do pakowania.

Warto przy tym zaznaczyć, że papier ekologiczny może być praktycznie dowolnie wybarwiony. Mimo to zalecamy, aby jednak decydując się na ten rodzaj materiału, pozostać przy jego naturalnym kolorze, który od razu zdradza, że dany nośnik reklamy został wyprodukowany z użyciem ekologicznego papieru.

To świetny pomysł!

Użycie papieru ekologicznego w kampanii reklamowej marki, np. do wydruku ulotek, gadżetów (chociażby długopisów) czy nawet teczek ofertowych i wizytówek, to znakomity sposób na przykucie uwagi odbiorców. Firmy decydują się na to, bo chcą zaakcentować swoją proekologiczność, co jest bardzo dużą wartością we współczesnym biznesie. Marka, która poważnie podchodzi do kwestii ochrony środowiska, łatwiej zdobędzie zaufanie konsumentów.

Dodatkowe uszlachetnienie

Jeśli obawiasz się, że wydruki na papierze ekologicznym będą się prezentować mało elegancko, to zawsze istnieje możliwość zastosowania uszlachetnienia – np. lakierowania. Pamiętaj jednak, że to właśnie naturalny, nieco surowy wygląd papieru ekologicznego nadaje mu wyjątkowości i pozwala wyróżnić nośniki reklamy na tle standardowych projektów rozdawanych przez konkurencję.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry