Firmy zamawiają druk przeróżnych nośników reklamy i elementów identyfikacji wizualnej marki. Jednym z najchętniej wybieranych jest teczka firmowa, bez której naprawdę trudno jest sobie wyobrazić profesjonalny bezpośredni kontakt z klientem czy kontrahentem. Czym powinna się wyróżniać dobra teczka ofertowa? Jakie rodzaje teczek wyróżniamy? O tym przeczytasz w dzisiejszym wpisie.
Teczka ofertowa to estetyczne opakowanie dla dokumentów firmowych, które charakteryzuje się tym, że już na pierwszy rzut oka jasno określa firmę. Standardowo teczka jest ozdobiona elementami identyfikacji wizualnej danej marki: logotypem, kolorystyką, oczywiście nazwą marki i ewentualnie sloganem.
W teczce wręcza się oferty, dokumenty, materiały reklamowe. Należy ją stosować za każdym razem, gdy tylko mamy kontakt z klientem – również w czasie prowadzenia korespondencji pocztowej. Dobrej jakości teczka ofertowa, wydrukowana na porządnym papierze, podkreśla profesjonalizm firmy i buduje zaufanie do marki. Można sobie łatwo odpowiedzieć na pytanie, która oferta wzbudzi większe zainteresowanie klienta: ta przekazana w estetycznej teczce, czy ta w zwykłej foliowej koszulce?
Teczka ofertowa powinna przede wszystkim prezentować wysoką jakość wykonania i to zarówno na poziomie samego projektu graficznego, jak i wydruku. Firmy mają do wyboru kilka standardowych rozwiązań:
Od rodzaju teczki ofertowej zależy oczywiście cena jej wydruku, jednak na ostateczny koszt wpływa przede wszystkim jakość (grubość) papieru, wykończenie i liczba zamawianych sztuk.
Pamiętaj
Im więcej teczek zamówisz jednorazowo, tym niższy będzie jednostkowy koszt wydruku.
Najważniejsze jest to, aby doskonale prezentowała markę, to znaczy podkreślała atuty jej identyfikacji wizualnej. Klient po spojrzeniu na teczkę powinien od razu wiedzieć, z jaką firmą ma do czynienia. Częstym błędem popełnianym na etapie projektowania jest nagromadzenie zbyt dużej liczby elementów, co wprowadza chaos i czyni samą teczkę nieczytelną.
Warto pamiętać, że teczka ofertowa nie musi być nośnikiem wszystkich informacji na temat firmy. Nie ma więc konieczności umieszczania na niej kompletnych danych kontaktowych – w zupełności wystarczy adres strony internetowej. Jeśli klient będzie zainteresowany kontaktem z firmą, to bez problemu znajdzie dane w samej ofercie lub właśnie na stronie.
Najważniejsza jest jednak jakość samej teczki. Zbyt cienki papier spowoduje, że teczka szybko się zniszczy i będzie prezentować się mało profesjonalnie. To oczywiście szczegół, który jednak składa się na ogólny wizerunek firmy. Dlatego nie wolno oszczędzać na jakości wydruku teczki, ponieważ to bezpośrednio odbije się na marce firmy.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.