Data wpisu: 10.11.2015

Ulotka promocyjna – prosta forma reklamy, która ciągle świetnie działa

Wielu wieszczyło i nadal wieszczy ich koniec, ale jakoś wciąż te przewidywania się nie spełniają. Drukowane materiały reklamowe nadal mogą być i są bardzo skutecznymi sposobami na dotarcie do klientów. Ich największa, trudna do zbagatelizowania siła, to świetny stosunek efektów promocyjnych do poniesionych nakładów. Jest to po prostu tania forma reklamy, która przynosi zaskakująco dobre rezultaty. Pod kilkoma warunkami, o których przeczytacie w tym wpisie.

Skuteczne ulotki – tak, takie istnieją

Ulotka reklamowa ma tę przewagę nad innymi nośnikami reklamy, że w końcu zawsze trafi bezpośrednio do naszego potencjalnego klienta. Ten w takiej czy innej formie zapozna się z nią i podejmie decyzję, czy skorzysta z tego, o czym traktuje jej treść. I to jest właśnie kluczowe zagadnienie: czy na pewno się zapozna? W końcu skuteczność ulotki mierzymy nie tym, ile osób miało z nią kontakt, ale ile po jej lekturze nawiązało jakikolwiek kontakt z nasza firmą.

O tym, czy ulotka faktycznie zainteresuje klientów, decyduje kilka jej istotnych elementów:

Kolejność nie jest absolutnie przypadkowa. Jakość samej ulotki ma naprawdę decydujące znaczenie, bo w zalewie tego typu nośników reklamy klienci mają zaledwie sekundę, może dwie, na podjęcie decyzji o tym, czy w ogóle wezmą ulotkę do ręki. Nawet najlepsza treść, świetna grafika i doskonała oferta, a także masowy kolportaż, mogą nie naprawić tego ogromnego błędu, jakim jest oszczędzanie na jakości wydruku.

Dobra, efektowna, chętnie przyjmowana przez klientów ulotka, powinna zostać wykonana na wysokiej jakości papierze kredowym, najlepiej pokryta lakierem dyspersyjnym, który zapewni jej większą odporność na uszkodzenie i podniesie wrażenie ekskluzywności. W komercyjnych zastosowaniach wykorzystuje się najczęściej druk offsetowy, który nie pozwala na tak dokładne odwzorowanie kolorów jak cyfrowy, ale jest oczywiście znacznie tańszy.

Ulotka promocyjna - jedno- czy dwustronna?

To oczywiście zależy od celu, jaki chcemy osiągnąć kolportując ulotki. Jeśli ma to być zaproszenie do udziału w jakiejś akcji komercyjnej, krótka informacja o promocji lub też ulotka ma np. pełnić rolę kuponu rabatowego, wówczas spokojnie możemy się skupić na wydruku jednostronnym – byle w znakomitej jakości. Ulotki dwustronne, a tym bardziej składane, służą natomiast do przekazywania większej liczby informacji. Dzięki temu, że zyskujemy dodatkową powierzchnię do zadrukowania, możemy znacznie szerzej przedstawić konkretny temat. Dlatego ulotki składane są chętnie wykorzystywane jako nośniki obszernie prezentujące firmę.

Ulotki dwustronne składane mogą zostać wydrukowane w przeróżnych formatach: A5 do A6, A4 do A5, 2xDL do DL itd., dzięki czemu wiele firm może je potraktować jako zamienniki dla np. katalogów biznesowych. Zadziała to jednak tylko pod warunkiem, że zarówno jakość wydruku, jak i papieru oraz grafiki, będzie niepodważalna.

Bez wątpienia ulotki dwustronne sprawiają lepsze wrażenie, co powinno być decydującym argumentem dla firm stawiających na budowanie profesjonalnego wizerunku. Świetnie nadają się do prezentowania ofert finansowych czy usług z wyższej półki. Są jednak droższe w wydruku i wymagają bardziej przemyślanej koncepcji graficznej oraz znakomitej jakości tekstu. Trzeba wziąć to pod uwagę i najlepiej zlecić produkcję kompleksową – od projektu po druk.

Bez względu na to, na jaki typ ulotki się zdecydujemy, to wybierając tę formę promocji firmy nie możemy eksperymentować z jej jakością. Słaba, źle zaprojektowana, nieprzemyślana ulotka zawsze będzie antyreklamą. Owszem, istnieje szansa, że klient zapamięta nazwę firmy czy adres strony www. Problem w tym, że te informacje będą mu się kojarzyć negatywnie.

 


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry