Data wpisu: 12.03.2024

Content marketing na własną rękę? To nie takie proste…

Wielu przedsiębiorców rozważa dziś decyzję o prowadzeniu działań z zakresu content marketingu na własną rękę. Jest to kusząca opcja, zwłaszcza dla firm, które chcą zaoszczędzić na kosztach obsługi agencyjnej. I choć takie rozwiązanie ma swoje zalety (m.in. pełna kontrola nad procesem tworzenia treści), to jednak należy pamiętać także o wadach. Najważniejsze przybliżamy w naszym poradniku.

Konieczność zaznajomienia się z tematyką content marketingu i SEO

Jasne, że nie są to nauki ścisłe i wiedze tajemne, natomiast nie każdy ma czas, aby poświęcić się zgłębianiu niuansów zarówno content marketingu, jak i SEO. Trzeba na to poświęcić wiele miesięcy, zdobyć doświadczenie i dopiero wtedy można już mówić o wstępnym przygotowaniu do tworzenia wartościowych treści, które polubią i czytelnicy, i wyszukiwarka. 

Jeśli na co dzień nie narzekasz na nadmiar wolnego czasu, musisz się skupić na prowadzeniu biznesu, a Twoi pracownicy również mają co robić, to prowadzenie działań content marketingowych na własną rękę jest raczej złym pomysłem.

Uwaga:
W artykule omawiam przede wszystkim content marketing w kontekście tworzenie treści. To jednak dopiero początek nauki - pozostaną do zgłębienia takie niuanse jak: dobór źródeł linkowania (wcale nie taki oczywisty) oraz strategia i sposoby linkowania.

Umiejętności

Umiejętność pisania atrakcyjnych tekstów nie jest wcale tak powszechna jak może się wydawać. Niektórzy przedsiębiorcy wychodzą z założenia, że świetnie sobie z tym poradzą, ale tylko do czasu, aby przychodzi do stworzenia pierwszego tekstu. Wtedy zaczynają się pierwsze schody, które z każdym zdaniem stają się coraz bardziej strome.

Uleganie emocjom

Tworząc treści dla własnej marki trudno zachować obiektywizm. Zawsze będziesz mieć pokusę podkreślania zalet produktu czy usługi, przez co Twoje treści staną się sztampowe, mało atrakcyjne dla odbiorców i przede wszystkim niewiarygodne.

Problem z zachowaniem regularności

Regularność to słowo-klucz w kontekście każdej kampanii content marketingowej. Jej zachowanie nie jest niestety takie proste. Prędzej czy później pojawi się zniechęcenie, natłok innych obowiązków, przez co np. blog firmowy będzie dosłownie leżeć odłogiem. Nie służy to wizerunkowi marki przedsiębiorstwa, a ten problem nie występuje w przypadku współpracy z agencją marketingową, która jest zobligowana umową do regularnego dostarczania treści content marketingowych.

Podsumowanie

Prowadzenie działań content marketingowych na własną rękę może się wydawać świetnym sposobem na oszczędności, natomiast w praktyce oznacza to wzięcie na swoje barki kolejnych obowiązków, których realizowanie nie jest wcale takie proste.

Wynajęcie profesjonalnej agencji reklamowej, choć oczywiście generuje pewne koszty, na dłuższą metę okazuje się być lepszą decyzją – również z punktu widzenia skuteczności kampanii.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry