Data wpisu: 03.03.2023

Dobra kampania content marketingowa. Tego nie zapewni Ci ChatGPT

Sztuczna inteligencja rozpycha się w branży marketingowej, budząc szczególnie duży niepokój wśród copywriterów i agencji content marketingowych. Gdzieniegdzie można się już natknąć na przewidywania, że aplikacje typu ChatGPT wymiotą z rynku twórców treści, ponieważ nikt nie będzie korzystać z ich usług. Czy aby na pewno? Z pewnością jest to zbyt katastroficzny scenariusz, ponieważ ChatGPT nie jest narzędziem mogącym w 100% zastąpić „żywych” copywriterów i content writerów. Sprawdź, czego nie zapewni Ci sztuczna inteligencja na etapie wdrażania i realizowania kampanii content marketingowej.

Osobiste wsparcie specjalisty

ChatGPT to bezduszne narzędzie, które wyłącznie odpowiada na zadane pytanie, w mgnieniu oka przeglądając zasoby Internetu i na tej podstawie tworząc jakiś tekst. Nie ma tutaj natomiast mowy o analizowaniu trendów, przygotowaniu listy tematów, które byłyby atrakcyjne dla czytelników, dokładnym przygotowaniu i objaśnieniu strategii content marketingowej. Do tego wciąż potrzebny jest specjalista.

Tworzenie unikalnych treści

Nie oczekuj, że sztuczna inteligencja stworzy w 100% unikalny tekst. ChatGPT korzysta z tego, co znajdzie w wyszukiwarce, dlatego istnieje bardzo wysokie ryzyko wręcz plagiatowania dużych fragmentów czyichś tekstów. Ten problem nawarstwia się wraz z tworzeniem wielu artykułów na podobne tematy (zaczynają się powtórzenia, powielanie tych samych informacji itd.).

Dokładna weryfikacja merytoryczna

Profesjonalny copywriter lub content writer zawsze weryfikuje źródła, z których korzysta, co znacząco minimalizuje ryzyko popełniania błędów czy podawania nieprawdziwych informacji. Ze sztuczną inteligencją różnie bywa, w efekcie czego nie ma mowy o tym, aby opublikować przygotowaną przez nią treść bez sprawdzenia. Jest to dodatkowe obciążenie, którego można uniknąć nawiązując współpracę z dobrym twórcą treści.

Kompleksowa obsługa kampanii

O ile ChatGPT może jeszcze stworzyć jakiś prosty tekst, o tyle nie zaplanuje kampanii, nie wskaże grupy docelowej, nie wykupi miejsc publikacji i nie poprowadzi firmowego bloga – a to przecież są konieczne elementy każdej strategii content marketingowej.

Wypracowanie autorskiego stylu marki

Sztuczna inteligencja ma stały, powtarzalny styl wypowiedzi. Jest do bólu poprawny, ale w żaden sposób się nie wyróżnia. Efekt będzie taki, że kilka podmiotów z tej samej branży korzystających z narzędzi typu ChatGPT, będzie mieć na swoich stronach prawie identyczne teksty. Nie o to chodzi w kampanii content marketingowej, której celem jest również stworzenie unikalnego, atrakcyjnego stylu komunikacji marki z klientami.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry