Content marketing to nie tylko prowadzenie bloga firmowego i publikowanie artykułów sponsorowanych. W dobrze zaprojektowanej, kompleksowej kampanii należy również uwzględnić obecność marki w mediach społecznościowych, które świetnie sprawdzają się do kreowania atrakcyjnego wizerunku brandu oraz mogą stanowić ważny kanał komunikacji z klientami. Wymaga to oczywiście opracowania odpowiedniej strategii wykorzystania content marketingu w konkretnych mediach społecznościowych. Najważniejsze, podstawowe zasady omawiamy w naszym poradniku.
Można oczywiście zaprojektować strategię obecności marki we wszystkich głównych mediach społecznościowych, ale z doświadczenia wiemy, że rzadko się to sprawdza. Portale różnią się między sobą zasięgiem, korzystają z nich różni konsumenci, dlatego lepszym wyborem będzie skupienie się na tych mediach, które dają największą szansę dotarcia do grupy docelowej marki. Musimy ją także określić, aby wiedzieć, jakie treści mogą ją zainteresować i pozwolić marce szybko budować rozpoznawalność w środowisku konkretnego portalu.
Podstawą skuteczności każdej kampanii content marketingowej jest dopasowanie treści do ich odbiorców. Najważniejsza jest tematyka, ponieważ nie ma żadnego sensu tworzyć postów, które nie zainteresują, a tym bardziej nie zaangażują grupy docelowej marki. Wiedząc, do kogo marka mówi, będzie nam dużo łatwiej wyselekcjonować kategorie tematów, które warto poruszać np. na firmowym fanpage’u.
Chodzi tutaj zarówno o rodzaj dystrybuowanych komunikatów, jak i chociażby używany język. Jeśli z analizy grupy docelowej wynika, że najchętniej zapoznaje się ona z krótkimi wpisami, niekoniecznie z filmikami, to wiadomo, że musimy opracować plan tworzenia angażujących, niewymagających poświęcenia im dużej ilości czasu tekstów. Liczy się też to, czy w ramach kampanii chcemy skrócić dystans między marką a odbiorcami, czy może ugruntować ekspercki, bardzo poważny wizerunek brandu (co jest wskazane w niektórych branżach, np. prawniczej, medycznej, finansowej).
Często bagatelizowanym i pomijanym aspektem przy tworzeniu strategii content marketingowej na potrzeby mediów społecznościowych są komentarze. Gdy marka się uzewnętrznia i wychodzi do konsumentów, to musi się liczyć z tym, że jej treści będą oceniane – w tym krytykowane. Dlatego trzeba się poważnie zastanowić nad sposobem i zakresem moderowania dyskusji, ponieważ jest to również bardzo ważny kanał komunikacji.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.