Data wpisu: 05.05.2023

Narzędzia wspierające blog firmowy – pomogą Ci w budowaniu zasięgu i eksperckiego wizerunku

Prowadzenie bloga firmowego to podstawowa forma content marketingu. Nie ma mowy o tym, aby wdrożyć tę strategię promocji marki, jeśli nie tworzy ona treści dystrybuowanych własnymi kanałami – przede wszystkim za pośrednictwem bloga. Samo blogowanie niewiele jednak daje, ponieważ ktoś musi jeszcze te artykuły czytać i wyciągać z nich wnioski. Tutaj przyda się wsparcie dla bloga firmowego, które zapewnia kilka podstawowych narzędzi. Omawiamy je w naszym poradniku.

Newsletter

Wysyłanie newslettera to bardzo dobry sposób na zwiększenie odwiedzin na blogu. W newsletterze można informować odbiorców o nowych artykułach, koniecznie wyłuszczając te, które są szczególnie dobre, merytoryczne, zawierają odkrywczą treść itd.

Media społecznościowe

Prowadząc blog warto wykorzystać media społecznościowe do promowania publikowanych na nim artykułów. Jeśli marka ma już profile w social media, to takim minimum będzie wrzucanie postów z linkiem do nowych artykułów i krótkim wprowadzeniem.

Jeśli blog ma stać się podstawowym kanałem komunikacji marki, to przy najlepszych artykułach warto już pomyśleć o kampanii postów sponsorowanych w social media.

Kanał na YouTube

Prowadzenie kanału na YouTube to wyższa szkoła jazdy, przede wszystkim pod względem czasowym. Jeśli jednak marka ma środki i zaplecze, aby tworzyć wartościowy content wideo, to warto połączyć oba kanały komunikacji, odsyłając widzów na blog, a czytelników na YouTube.

Podcast

Coraz popularniejsze podcasty są świetnym narzędziem do budowania marki eksperta – i to nie tylko marki osobistej. Najlepsze artykuły opublikowane na blogu można podać słuchaczom w formie podcastów, rozwijając niektóre wątki, a jednocześnie zapraszając do przeczytania całego artykułu.

E-sklep, opisy produktów i usług

Prowadząc sklep internetowy czy tworząc opisy produktów i usług na stronie wizerunkowej marki, warto dodawać pod nimi (lub w samej treści opisu) odnośniki do artykułów na blogu, które np. szerzej omawiają daną technologię, pomagają w wybraniu konkretnego produktu itd.

Przykładowo: masz sklep internetowy z perfumami? Pod opisami poszczególnych zapachów odeślij do artykułu na blogu, w którym tłumaczysz, czym różni się woda kolońska od wody toaletowej, wody perfumowanej i perfum.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry