Data wpisu: 16.11.2023

Ruszasz z content marketingiem? Zatrudnienie agencji nie zawsze jest dobrym pomysłem!

Dla większości przedsiębiorców chcących zainwestować w content marketing jest czymś zupełnie oczywistym, że powinni powierzyć opracowanie strategii i dostarczanie jakościowych treści wyspecjalizowanej w tym agencji marketingowej. Okazuje się jednak, że bywają sytuacje, w których dużo lepszym pomysłem będzie poprowadzenie kampanii na własną rękę, z wykorzystaniem zasobów przedsiębiorstwa. Kilka przykładów omawiamy w naszym poradniku.

Działasz w bardzo specjalistycznej branży

Jeśli Twoja marka rozwija się w branży wysokich technologii, branży biotechnologicznej, medycznej czy inżynieryjnej, to już teraz możemy zdradzić, że będzie Ci bardzo ciężko znaleźć agencję content marketingową gwarantującą oczekiwany poziom wiedzy merytorycznej.

Owszem, agencja może korzystać z różnych źródeł, również udostępnionych przez Ciebie, natomiast zawsze będzie tutaj istnieć wysokie ryzyko popełniania poważnych błędów merytorycznych w tekstach. To z kolei wydłuży czas realizacji zleceń i tym samym podniesie koszt obsługi agencyjnej.

Kierujesz kampanię do klienta biznesowego

Jeśli celem kampanii content marketingowej jest zbudowanie eksperckiego wizerunku marki w oczach fachowców, czyli klientów biznesowych, którzy doskonale orientują się w Twojej branży, współtworzą ją i mają szczegółową wiedzę techniczną, to jest to dobry powód, aby tworzyć treści we własnym zakresie.

Tutaj nie można sobie pozwolić na poważne błędy merytoryczne w tekstach, ponieważ to od razu podważyłoby profesjonalizm marki przedsiębiorstwa w oczach potencjalnych klientów.

Zamierzasz prowadzić kampanię nieregularnie

Jeśli z góry zakładasz, że w ramach kampanii content marketingowej będziesz publikować 1 artykuł na blogu miesięcznie lub kilka artykułów raz na kwartał, to żadna profesjonalna agencja nie będzie zainteresowana taką współpracą. Owszem, wiele agencji zaoferuje dostarczanie tekstów, ale za dużo wyższą stawkę – takie zlecenia są niekomfortowe, trudno jest je zaplanować w grafiku, często nadmiernie angażują copywriterów itd.

W każdej z tych sytuacji lepszym pomysłem może być więc poprowadzenie kampanii content marketingowej własnym sumptem, powierzając pisanie artykułów np. handlowcom czy inżynierom, ewentualnie oddając je tylko do korekty i redakcji.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry