Data wpisu: 23.03.2018

Dlaczego moja strona internetowa nie zachęca do kontaktu? Najbardziej prawdopodobne przyczyny

Co jakiś czas otrzymujemy zapytania od przedsiębiorców, którzy szukają przyczyn niskiej skuteczności swoich stron www. Pokazują nam statystyki z Google Analytics, z których jasno wynika, że witryny ładnie ściągają ruch z wyszukiwarki, osiągają wysokie pozycje w rankingu, ale to nie przekłada się na żadne efekty sprzedażowe. Jest to dość typowa sytuacja, z którą mierzy się wiele firm. W tym poradniku wskażemy Ci najbardziej prawdopodobne przyczyny, dla których strona internetowa nie zachęca do kontaktu.

Za wolno

Pierwszym krokiem powinno być sprawdzenie, czy strona internetowa na pewno pracuje stabilnie i dostatecznie szybko. Internauci bardzo nie lubią długiego oczekiwania na załadowanie się ekranu, nie akceptują też irytującego wczytywania tekstur i grafik. Większość osób w takiej sytuacji po prostu opuści stronę.

Problem może tkwić po stronie serwera lub złego zoptymalizowania witryny. Często spotykamy się z tym na stronach, które są wypełnione dużą ilością treści i elementów graficznych, mają mnóstwo podstron.

Niebezpiecznie

Jeśli Twoja strona wciąż nie korzysta z protokołu HTTPS, czyli nie jest zabezpieczona certyfikatem SSL, to nie masz się już czemu dziwić. Dla coraz większego grona internautów jest to dostateczny powód, aby nie wchodzić na taką witrynę. Wynika to z rosnącej świadomości na temat zagrożenia cyberprzestępczością.

Ponadto pamiętaj, że Google konsekwentnie ostrzega użytkowników przez stronami, które nie korzystają z szyfrowanego połączenia. Jest to wizerunkowy strzał w kolano. Jak najszybciej napraw ten błąd!

Nieprofesjonalnie

Wygląd strony jest ważny, ale każdy klient, który wejdzie na Twoją witrynę, chce przede wszystkim zapoznać się z ofertą. Czyli: interesuje go treść. Jeśli opublikowałeś teksty, które – pisząc oględnie – nie są najwyższych lotów, to nie masz się już czemu dziwić. Taka strona nigdy nie będzie zachęcać do nawiązania kontaktu z firmą.

Błędy ortograficzne, interpunkcyjne i stylistyczne, niechlujstwo, nuda, schematyczność – to cechy złych tekstów, od których dosłownie roi się na stronach polskich przedsiębiorców. Inwestycja w profesjonalną usługę copywriterską z pewnością Ci się opłaci.

Nieintuicyjnie

Nawet jeśli Twoja strona wygląda świetnie, jest wypełniona doskonałymi tekstami i ładuje się z prędkością światła, to nadal nie zagwarantuje jej skuteczności. Częstym problemem jest popełnianie błędów, przez które korzystanie ze strony jest nieintuicyjne. Wówczas użytkownik nie może szybko odnaleźć zakładki kontaktowej czy skorzystać z formularza. Jak w takim razie ma nawiązać kontakt z Twoją firmą?

Należy więc przyjrzeć się nawigacji i koniecznie wyeksponować elementy, które w pierwszej kolejności są poszukiwane przez użytkowników, a więc m.in. cenniki i właśnie zakładkę kontaktową.

Wyeliminuj te błędy, a praktycznie od razu zauważysz pozytywne efekty. Nie zadowalaj się świetnymi statystykami z Google Analytics, bo one nie zawsze odzwierciedlają skuteczność witryny.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry