Karta produktu to ekran, na którym użytkownik sklepu internetowego podejmuje decyzję o zakupie. Jeśli nie zwrócimy jego uwagi i nie zachęcimy do zapoznania się z opisem, to prawdopodobnie za chwilę opuści stronę sklepu i pójdzie szukać szczęścia u konkurencji. Nie można do tego dopuścić! Chcąc zwiększyć konwersję, czyli po prostu sprzedaż, warto zadbać o atrakcyjny wygląd karty produktu w sklepie internetowym. Zdradzamy kilka działających trików.
Nie ma się co oszukiwać: cena ma duży wpływ na decyzję zakupową. Jeśli jest ona atutem Twojej oferty, to warto ją umieścić powyżej linii przewijania, w taki sposób, aby klient mógł ją do razu zobaczyć po przejściu na kartę produktu.
Rada
Jeśli produkt jest w promocji, to dla uatrakcyjnienia karty i zwiększenia efektu przeceny warto przekreślić starą cenę, obok umieszczając nową.
Call to action, czyli wezwanie do działania, musi być kluczowym elementem karty produktu. Umieść je tuż po ceną, aby skupić uwagę klienta na ścieżce zakupowej, maksymalnie ją skracając. Pamiętaj o prostym, chwytliwym haśle, które może też zawierać przewagę konkurencyjną Twojego sklepu – np. „Kup bez rejestracji”, „Kup bez konta” etc.
To bardzo fajny zabieg, który można podpatrzeć w najlepszych sklepach internetowych. Opcja dodania produktu do listy życzeń sprawia, że klient nie czuje się przymuszony do dokonania spontanicznego zakupu. Zachęca go to również do zrobienia większych zakupów w jednym sklepie.
Projektując kartę produktu warto przewidzieć miejsce na ikonki najpopularniejszych portali społecznościowych. Celem jest umożliwienie klientowi szybkiego udostępnienia karty znajomym np. na Facebooku w celu przedyskutowania wyboru, poznania opinii na temat produktu itd. Jest to świetny zabieg UX, który dodatkowo pozwala zwiększyć zasięg oferty (zamiast jednego klienta pozyskamy kilku czy kilkunastu).
Badania pokazują, że jednym z głównych powodów porzucenia koszyka zakupowego jest brak informacji na temat przewidywanego terminu dostawy produktu. Jeśli masz pełną kontrolę nad tym procesem, to koniecznie dodaj do karty produktu informację na temat czasu wysyłki. Komunikat w stylu „Wysyłamy w ciągu 24h” może przekonać klienta do zakupu równie skutecznie jak atrakcyjna cena.
Jeśli dany produkt ma już bogatą historię zakupową, a Ty dysponujesz realnymi ocenami dotychczasowych klientów, to koniecznie wykorzystaj ten fakt na karcie produktu. Wybrane opinie w formie krótkich testymoniali czy grafika ze średnią ocen (na wzór ocen w Google) to świetny sposób na uatrakcyjnienie karty oraz zdobycie zaufania klienta.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.