Data wpisu: 18.05.2022

Projektujemy kartę produktu dla sklepu internetowego – jakie elementy muszą się na niej znaleźć?

Karta produktu to najważniejsza podstrona każdego serwisu sprzedażowego, w tym oczywiście sklepu internetowego. Odpowiada za pozyskiwanie ruchu z wyszukiwarki oraz decyduje o tym, czy użytkownik ostatecznie wrzuci produkt do koszyka i za niego zapłaci. Dlatego projektując dowolną witrynę e-commerce trzeba szczególną uwagę poświęcić właśnie karcie produktu. Kilka wskazówek znajdziesz w naszym poradniku.

Byle nie przytłaczać użytkownika

Najważniejszym zadaniem stojącym przed projektantem karty produktu jest zachowanie umiaru w sięganiu po elementy graficzne. Strona produktowa musi mieć wysoką wartość sprzedażową, natomiast nie można dopuścić do przytłoczenia użytkownika nadmiarem informacji i elementów odwracających jego uwagę.

Skrócona ścieżka zakupowa

Dobra karta produktu charakteryzuje się tym, że pozwala podjąć szybką decyzję zakupową. Skupiamy się więc na tym, co najważniejsze dla użytkownika i najatrakcyjniejsze z punktu widzenia prezentacji produktu. W przypadku sprzedaży internetowej świetnie sprawdzają się dokładne zdjęcia lub animacje 3D. Nie zapominamy również o doskonałym copywritingu, czyli angażującym nagłówku i wciągającej treści.

Grafik musi zaprojektować układ strony w taki sposób, aby była ona przejrzysta, czytelna, prosta, ale nieprzesadnie ascetyczna. Niezbędna jest tutaj ścisła współpraca webdesignera i copywritera.

Obowiązkowe elementy karty produktowej

Każda karta produktowa musi zawierać informacje istotne dla kupującego oraz wyróżniające dany produkt czy szerzej ofertę na tle konkurencji. Dbamy więc nie tylko o atrakcyjną warstwę estetyczną, ale też o wartość informacyjną.

Na stronie produktowej obowiązkowo projektujemy takie elementy, jak:

  • przycisk CTA („call to action”), który musi się wyróżniać i zachęcać do kliknięcia w niego,
  • cena produktu,
  • informacja o ewentualnej promocji,
  • unikalne zdjęcie,
  • unikalny opis produktu,
  • nazwa produktu/usługi,
  • informacja o dostępności,
  • warianty produktu (jeśli są dostępne),
  • termin i koszt dostawy.

Jeśli pozwala na to miejsce, to kartę produktu można uzupełnić także o szereg innych elementów, wśród nich: opcje dostawy, formy płatności, szczegóły techniczne, opinie dotychczasowych klientów, funkcja dodania produktu do porównania z innym, sekcja FAQ (najczęściej zadawane pytania o produkt wraz z odpowiedziami), grafika instruktażowa podpowiadająca sposób montażu czy pomysły na wykorzystanie produktu.

Stworzenie karty produktu, która rzeczywiście będzie napędzać sprzedać, to bardzo trudne zadanie, dlatego w profesjonalnych agencjach interaktywnych powierza się je wyłącznie doświadczonym grafikom i UX-designerom.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry