Karta produktu to najważniejsza podstrona każdego serwisu sprzedażowego, w tym oczywiście sklepu internetowego. Odpowiada za pozyskiwanie ruchu z wyszukiwarki oraz decyduje o tym, czy użytkownik ostatecznie wrzuci produkt do koszyka i za niego zapłaci. Dlatego projektując dowolną witrynę e-commerce trzeba szczególną uwagę poświęcić właśnie karcie produktu. Kilka wskazówek znajdziesz w naszym poradniku.
Najważniejszym zadaniem stojącym przed projektantem karty produktu jest zachowanie umiaru w sięganiu po elementy graficzne. Strona produktowa musi mieć wysoką wartość sprzedażową, natomiast nie można dopuścić do przytłoczenia użytkownika nadmiarem informacji i elementów odwracających jego uwagę.
Dobra karta produktu charakteryzuje się tym, że pozwala podjąć szybką decyzję zakupową. Skupiamy się więc na tym, co najważniejsze dla użytkownika i najatrakcyjniejsze z punktu widzenia prezentacji produktu. W przypadku sprzedaży internetowej świetnie sprawdzają się dokładne zdjęcia lub animacje 3D. Nie zapominamy również o doskonałym copywritingu, czyli angażującym nagłówku i wciągającej treści.
Grafik musi zaprojektować układ strony w taki sposób, aby była ona przejrzysta, czytelna, prosta, ale nieprzesadnie ascetyczna. Niezbędna jest tutaj ścisła współpraca webdesignera i copywritera.
Każda karta produktowa musi zawierać informacje istotne dla kupującego oraz wyróżniające dany produkt czy szerzej ofertę na tle konkurencji. Dbamy więc nie tylko o atrakcyjną warstwę estetyczną, ale też o wartość informacyjną.
Na stronie produktowej obowiązkowo projektujemy takie elementy, jak:
Jeśli pozwala na to miejsce, to kartę produktu można uzupełnić także o szereg innych elementów, wśród nich: opcje dostawy, formy płatności, szczegóły techniczne, opinie dotychczasowych klientów, funkcja dodania produktu do porównania z innym, sekcja FAQ (najczęściej zadawane pytania o produkt wraz z odpowiedziami), grafika instruktażowa podpowiadająca sposób montażu czy pomysły na wykorzystanie produktu.
Stworzenie karty produktu, która rzeczywiście będzie napędzać sprzedać, to bardzo trudne zadanie, dlatego w profesjonalnych agencjach interaktywnych powierza się je wyłącznie doświadczonym grafikom i UX-designerom.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.