Opcja zakupu taniej strony www dla firmy jest bardzo kusząca. W końcu większość przedsiębiorców ma w sobie gen oszczędności i nie lubi przepłacać za produkty i usługi. Najtańsza dostępna strona, taka za kilkaset złotych, nie musi być wcale zła, natomiast trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że nie jest to propozycja dla każdego. W naszym artykule wyjaśniamy, kiedy z pewnością nie warto zamawiać najtańszej strony internetowej dla firmy.
Zacznijmy od bardzo bezpośredniej wskazówki. Jeśli nie planujesz szybkiej modernizacji strony, na przykład po uzbieraniu potrzebnego budżetu i podejrzewasz, że obecnie zamówiona witryna będzie podstawową wizytówką Twojej firmy w sieci na lata, to naprawdę na tym nie oszczędzaj.
Tania, prosta strona może być dobra na początek, jednak na dłuższą metę nie będzie odpowiednim narzędziem do kreowania atrakcyjnego wizerunku marki przedsiębiorstwa w Internecie.
Nie spodziewaj się, że najtańsza strona internetowa będzie oferować funkcjonalność choćby porównywalną z witryną ze średniej półki cenowej. Jeśli Twoim celem jest umożliwienie użytkownikom strony składania zamówień online, a tym bardziej przeprowadzenia całego procesu zakupowego na stronie, to potrzebujesz modułu sklepu i płatności, co oczywiście znacząco winduje cenę strony.
Podobnie będzie w sytuacji, gdy masz obszerną ofertę, na przykład sprzedajesz wiele usług i produktów z różnych grup tematycznych. W takim przypadku tania strona typu one-page po prostu się nie sprawdzi.
Najtańsze strony internetowe są jak podstawowe wersje wyposażenia samochodu. Zawsze czegoś na nich brakuje. W sytuacji, gdy planujesz aktualizować treści na stronie, na przykład prowadzić blog w celu pozycjonowania witryny w wyszukiwarce Google, to problemem będzie brak modułu aktualności/bloga.
Gdy dodamy kilka takich brakujących, a potrzebnych Ci rzeczy, to w pewnym momencie może się okazać, że jednak korzystniej będzie zamówić profesjonalną stronę internetową, zaprojektowaną stricte pod kątem Twoich oczekiwań.
W takim przypadku nie ma sensu szukać przesadnych oszczędności. Pomyśl o swojej firmowej stronie internetowej jak o sklepie stacjonarnym. Pewnie nie wynająłbyś lokalu w obskurnej dzielnicy, przy drodze gruntowej, do którego nikt o zdrowych zmysłach nigdy nie zajrzy – chyba że przypadkowo.
Dokładnie tak samo jest ze stroną internetową. Jeśli z góry zakładasz, że będzie to najważniejszy kanał sprzedaży, skupiasz się na rozwijaniu marki w Internecie, to od razu potrzebujesz co najmniej dobrej, indywidualnie zaprojektowanej witryny.
Jeśli więc znajdujesz się w którejś z opisanych sytuacji, to pomimo silnej pokusy zamówienia taniej strony internetowej dla firmy naprawdę tego nie rób.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.