Data wpisu: 05.06.2025

Kolorystyka strony internetowej – jak ją wybrać i stosować?

Kolor, podobnie jak typografia, ma istotny wpływ na to, jak odbieramy daną stronę internetową. To właśnie kolorystyka może nas zachęcić do dalszego zapoznania się z treścią witryny lub wprost przeciwnie – spowodować, że natychmiast klikniemy w krzyżyk w prawym-górnym rogu okna przeglądarki. Wyobraźmy sobie, że wchodzimy na stronę firmy pogrzebowej, która jest utrzymana w pastelowych, wręcz imprezowych barwach – wyglądałoby to niepoważnie, prawda? Ten skrajny przykład pokazuje, jak ważne jest poprawne dobranie kolorystyki strony internetowej do charakteru marki i oczekiwań grupy docelowej produktu/usługi. Po kilka wskazówek zajrzyj do naszego poradnika.

Wybieramy kolor dominujący

Kolor dominujący czy wiodący powinien być tożsamy z całą identyfikacją wizualną marki. Jeśli np. logotyp przedsiębiorstwa jest utrzymany w ciemnej kolorystyce, z elementami fioletu, to warto powtórzyć ten motyw na stronie. Kolor wiodący definiuje wygląd i charakter całej witryny, ma również wpływ na postrzeganie marki i pierwsze wrażenie z kontaktu z nią.

Akcent na czytelność

Dobierając kolory na stronie internetowej kierujemy się nie tylko względami estetycznymi. Kluczowe znaczenie ma czytelność witryny. Być może pamiętasz strony z lat 90. XX wieku, na których często można się było spotkać z czcionką zapisaną kolorem jaskrawozielonym, różowym etc. Dziś jest to niedopuszczalne.

Główny akcent stawiamy na czytelność witryny, zestawiając kolory w taki sposób, aby użytkownik mógł bez problemu zapoznać się z treścią i łatwo odszukać potrzebne mu informacje.

Przyciąganie uwagi do kluczowych elementów strony

Nawet jeśli projekt strony przewiduje minimalistyczny, bardzo oszczędny w kolorach layout, to i tak warto sięgnąć po bardziej wyrazistą kolorystykę do zaakcentowania elementów witryny, do których chcemy przyciągnąć użytkownika – mogą to być np. przyciski CTA, menu z ofertą, przycisk odsyłający do formularza zakupowego czy koszyka zakupowego.

Te elementy wyróżniamy kolorem, który przyciąga uwagę użytkownika – sprytnym zabiegiem będzie uczynienie z niego koloru dominującego (tożsamego z kolorystyką pozostałych elementów identyfikacji wizualnej marki), dzięki czemu nawet bardzo minimalistyczny projekt witryny zyska na atrakcyjności i wyróżni się na tle setek podobnych realizacji.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry