Data wpisu: 16.10.2021

Link do strony agencji interaktywnej w stopce strony internetowej – dlaczego warto się na to zgodzić?

„Made by XYZ”, „Strona stworzona przez ABC”, „Projekt QWERTY” – to tylko przykładowe treści, na jakie możesz się natknąć u dołu przeglądanych stron internetowych. Oczywiście są one uzupełnione o nazwy konkretnych agencji interaktywnych odpowiedzialnych za zaprojektowanie witryn. Pojawia się zatem pytanie: czy faktyczny właściciel strony musi się na to zgadzać? Nie musi, natomiast na pewno nie ma sensu kruszyć o to kopii. Z doświadczenia wiemy wręcz, że zgodzenie się na umieszczenie linku do strony agencji interaktywnej w stopce strony może być pod kilkoma względami korzystne. Jakimi dokładnie? Sprawdź to w naszym poradniku.

Zyskasz wartościowy link zewnętrzny

Zanim oburzysz się na to, że agencja chciała się pochwalić efektami swojej pracy w stopce strony, to weź pod uwagę fakt, iż na tym etapie bardzo potrzebujesz mocnych linków zewnętrznych prowadzących zarówno z Twojej witryny, jak i na nią. Agencja umieści taki link w swoim portfolio. Ma to bardzo pozytywny wpływ na postrzeganie strony przez algorytm Google, dzięki czemu nieco łatwiej będzie osiągnąć dobrą pozycję w wyszukiwarce.

Oczywiście ten argument będzie mieć zastosowanie tylko wtedy, gdy agencja ma stronę z długim stażem, bardzo dobrze ocenianą przez roboty Google oraz wypełnioną wartościową treścią. Wówczas link prowadzący do jej witryny z Twojej firmowej strony www nie będzie żadnym problemem, a wręcz będzie czymś korzystnym.

Podniesienie prestiżu marki przedsiębiorstwa

Jeśli powierzyłeś realizację strony internetowej renomowanej agencji interaktywnej, to wręcz sam powinieneś zabiegać o to, aby taka informacja znalazła się w stopce. Będzie to mieć pozytywny wpływ na postrzeganie Twojej firmy przez klientów, którzy jeszcze nie kojarzą jej marki.

Chodzi o to, że widząc, iż firma zainwestowała niemałe środki w stworzenie strony internetowej, za której realizację odpowiadała profesjonalna agencja interaktywna, klient od razu postrzega przedsiębiorcę, jako godnego zaufania. W przypadku bardzo znanych agencji taki link z nazwą może wręcz podnieść prestiż Twojego biznesu, ponieważ wiadomo, że takie agencje nie obsługują pierwszego-lepszego klienta.

Pomożesz innym firmom w wybraniu dobrej agencji

Teoretycznie nie powinieneś mieć w tym żadnego interesu, natomiast warto czasami podjeść do życia i biznesu w sposób altruistyczny. Pamiętasz, jak sam wiele dni szukałeś odpowiedniej agencji interaktywnej i do samego końca drżałeś, czy ta wybrana na pewno stanie na wysokości zadania? Skoro jesteś zadowolony z efektów, strona wygląda i działa świetnie, to możesz ułatwić sprawę innym przedsiębiorcom, którzy na nią trafią.

Sam nic na tym nie tracisz, a być może pomożesz komuś innemu i przyłożysz rękę do stopniowego eliminowania z rynku niesolidnych agencji poprzez promowanie tych rzetelnych, oferujących bardzo dobrą jakość.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry