Data wpisu: 26.05.2017

Mała rzecz, a wszystko psuje – 5 drobnostek, które przeszkadzają Twojej stronie w osiągnięciu dobrej konwersji

Projektowanie strony internetowej zawsze jest obarczone dużą dozą przypuszczeń. Bazujemy na tym, co wiemy na dziś i co przekazał klient. Często zdarza się, że po jakimś czasie niektóre rozwiązania po prostu przestają się sprawdzać i bardziej przeszkadzają, niż pomagają. Jeśli widzisz, że strona nie osiąga dobrej konwersji, a odwiedzający szybko z niej uciekają, przyczyna wcale nie musi być spektakularna. Oto 5 drobnostek, które mogą dawać taki właśnie efekt.

  1. Długie ładowanie się strony – nikt tego nie lubi, a Google od pewnego czasu dodatkowo bierze ten czynnik pod uwagę przyznając stronie pozycję w wynikach wyszukiwania. Na prędkość ładowania się strony powinni zwrócić szczególną uwagę przedsiębiorcy, którzy obserwują wzrost liczby odwiedzin z urządzeń mobilnych. Jeśli witryna bardzo wolno się ładuje, to przyczyną może problem z hostingiem lub przeładowanie strony ciężkimi elementami graficznymi, animacjami, skryptami etc.
  2. Błędne dane – to mały, ale bardzo poważny błąd, który może całkowicie zrujnować konwersję. Sprawdź, czy przypadkiem nie doszło do pomyłki w numerze telefonu czy adresie e-mail. Dokładne podanie danych kontaktowych jest szczególnie ważne, jeśli firma nie zdecydowała się na implementację formularza.
  3. Literówki – czasami trudno je dostrzec, a mogą być wyjątkowo irytujące dla klientów, którzy potraktują firmę mało poważnie. Dlatego warto dokładnie przestudiować całą zawartość tekstową strony w poszukiwaniu ewentualny błędów. Szczególnie ważne są nagłówki. Nikt nie chce zobaczyć na stronie głównej hasła z brzydką literówką, a tym bardziej z błędem ortograficznym.
  4. Niepoprawne wyświetlanie strony na urządzeniach mobilnych – trudno to uznać za drobnostkę, ponieważ dostosowanie strony do małych ekranów wymaga jednak dość dużego nakładu pracy i inwestycji. Jeśli jednak nie pomyślano o tym na etapie projektowania witryny, pora nadrobić zaległości. Już blisko połowa odwiedzin na stronach z polskich adresów IP odbywa się za pośrednictwem smartfonów i tabletów. Nie należy tego bagatelizować. Strona, która wymaga powiększania i przesuwania na urządzeniu mobilnym, wyłącznie irytuje i działa na niekorzyść firmy.
  5. Brak cennika – wiele firm upiera się przy tym, aby nie umieszczać choćby poglądowego cennika na swoich stronach internetowych. Argument jest zawsze ten sam: wyceny dokonujemy indywidualnie. Dla klienta to jednak nic nie znaczy. On wchodzi na stronę po to, aby dostać konkretną informację i nie chce czekać, aż ktoś przyśle mu wycenę, a później jeszcze będzie go zamęczać telefonami. Dlatego naprawdę warto umieścić na stronie cennik, chociażby „od-do”.

Pojawianie się tego typu problemów jest zupełnie normalne i nie zawsze świadczy o tym, że strona została źle zaprojektowana. Po prostu – po pewnym czasie trzeba wykonać jej „przegląd” i usprawnić lub usunąć pewne rozwiązania. Z kolei po 2-3 latach funkcjonowania strony warto już pomysleć o zmainie.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry