Nastały gorsze czasy i wyraźnie widać, że firmy mocno ograniczają inwestycje w marketing. Zauważalny jest spadek zainteresowania kosztownymi witrynami. Ponieważ jednak w przyrodzie nic nie ginie, firmy chętniej zaczynają wybierać tanie strony internetowe, mając przy tym świadomość, że w tej cenie nie ma co liczyć na jakościowe fajerwerki. Wciąż jednak są sposoby na to, aby nawet tania strona www prezentowała się profesjonalnie, a kilka z nich zdradzamy w naszym poradniku.
Prosty, elegancki i przejrzysty szablon graficzny www, oczywiście gotowy (w tej cenie nie ma co liczyć na indywidualny projekt graficzny), doda stronie profesjonalizmu. Należy natomiast uniknąć szablonów z nadmiarem elementów, które mogą wprowadzać efekt chaosu i sprawić, że tania strona rzeczywiście będzie na taką wyglądać.
Nawet przy niskim budżecie należy kłaść akcent na responsywnośc strony, czyli jej zdolność dostosowywania się do różnych urządzeń (smartfonów, tabletów, laptopów). Taka witryna zawsze wygląda profesjonalnie, niezależnie od ekranu, na którym się z nią zapoznajemy, zwiększając zaufanie do marki przedsiębiorstwa.
Unikamy tanich, wiecznie powtarzających się zdjęć stockowych, zwłaszcza tych niskiej jakości. Warto nawet nieco dopłacić, ale wybrać takie zdjęcia, które nie budzą jednoznacznych skojarzeń z gotowcami. W miarę budżetu można również pomyśleć o skorzystaniu z własnych zdjęć, które zostaną poddane profesjonalnej obróbce, co doda stronie autentyczności.
Nic tak nie wpływa na profesjonalny charakter strony internetowej jak dobra, spójna treść. Niezależnie od posiadanego budżetu zadbaj o to, aby strona była wypełni ona unikalnymi, wartościowymi tekstami – zarówno informacyjnymi, marketingowymi, jak i poradnikowymi. Koniecznie uruchom bloga firmowego i publikuj artykuły przyciągające jakościowy ruch z wyszukiwarki. Inwestycja w dobry copywriting i content marketing w pewnym momencie się zwróci, kamuflując oszczędności na innych elementach strony.
Certyfikat SSL daje użytkownikom poczucie bezpieczeństwa i jest istotnym elementem wpływającym na profesjonalizm strony internetowej. Koszt zaimplementowania i utrzymania certyfikatu jest w zasadzie marginalny, a pamiętajmy, że np. przeglądarka Chrome oznacza strony nieposiadające tego certyfikatu, co w zasadzie przekreśla szanse na zbudowanie wiarygodnego wizerunku marki w sieci.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.