Data wpisu: 12.06.2018

Cztery szybkie strzały: dlaczego Twoja firmowa strona www musi być responsywna?

Jeśli jeszcze tego nie wiesz lub myślisz sobie „i tak mam to gdzieś”, to wyłącz telefon, zamknij Facebooka i skup się na tym tekście. Będzie krótki i konkretny, bez żadnego ściemniania czy marnowania Twojego cennego czasu. Masz firmę. Masz też stronę www, która nijak nie chce się poprawnie wyświetlić na małym ekranie. Żaden problem? Bzdura! Ten z pozoru nieistotny drobiazg może mieć fatalny wpływ na losy Twojego biznesu. Przekonaj się więc, dlaczego Twoja firmowa strona www musi, podkreślamy, MUSI być responsywna.

Pierwszy strzał: bo Google Cię do tego zmusi

Po co Ci strona internetowa firmy? To proste: żeby pozyskiwać klientów z Internetu, a więc najważniejszego dziś medium. Jeśli Twoja witryna nie będzie widoczna w wyszukiwarce, to taki piękny plan spali na panewce, a strona stanie się tylko ładnym, ale kompletnie bezużytecznym dodatkiem.

Google od lat promuje witryny, które zostały zaprojektowane zgodnie z normami RWD (czyli właśnie responsywne) i to na pewno się nie zmieni. Ba, możemy podejrzewać, że docelowo strony, których właściciele mają w nosie użytkowników mobilnych, będą nawet blokowane w indeksie.

Drugi strzał: bo Twoi klienci są mobilni

Nie patrz na klientów przez pryzmat swoich doświadczeń. To że Ty korzystasz z sieci wyłącznie za pośrednictwem komputera wcale nie oznacza, że robią tak wszyscy. Powiemy Ci więcej: liczba użytkowników mobilnych stale rośnie i za chwilę będzie ich więcej niż tych „desktopowych”.

Jeśli nie masz strony dostosowanej do wymagań urządzeń mobilnych, to nie masz też szans na to, by pozyskać ogromną rzeszę klientów. Ten problem będzie się pogłębiać, możesz nas trzymać za słowo.

Trzeci strzał: bo wkurzony klient wyśmieje Twoją ofertę

A dlaczego miałby być wkurzony? No to sobie pomyśl: klient bierze do ręki smartfona, wchodzi na Twoją stronę internetową, ale za nic nie może się zapoznać z jej treścią. Ogarnia go pusty śmiech, gdy orientuje się, że musi zacząć „szczypać” ekran, by w ogóle móc przeczytać jakiś tekst i sprawdzić cennik.

Korzystanie ze stron internetowych niedopasowanych do małych ekranów jest wyjątkowo irytujące i nic tego nie zmieni. Jeśli chcesz wkurzać klientów, to droga wolna. Nie licz jednak, że to poprawi wyniki Twojej firmy.

Czwarty strzał: bo konkurencja Cię zniszczy

Twoja konkurencja ma już strony w wersji RWD lub nawet mobilne. Uważaj, że to fanaberia i niepotrzebne wydawanie kasy? No to patrz z wściekłością w oczach, jak Twoi biznesowi rywale rozwijają swoje firmy, zatrudniają kolejnych pracowników, przejmują Twoich klientów. Nie będziesz w stanie na to zareagować, bo żaden klient nie znajdzie Twojej zacofanej strony w sieci – nie mówiąc o tym, że nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie chciał jej przeglądać na małym ekranie.

Jeśli te argumenty do Ciebie nie przemawiają, to jesteś wyjątkowo ciężkim przypadkiem. Możemy więc tylko życzyć szczęścia w biznesie. Będzie Ci bardzo potrzebne.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry