Data wpisu: 22.12.2023

Tania strona internetowa. Sprawdź na czym naprawdę oszczędza agencja

Nie ma się co łudzić: tania strona internetowa to suma licznych kompromisów, na jakie musi pójść agencja marketingowa chcąca zaproponować klientowi jak najniższą cenę. Jeśli zdajesz sobie z tego sprawę i masz świadomość, że za np. 500 zł nie dostaniesz super profesjonalnej, fantastycznie użytecznej i unikalnej pod względem graficznym witryny, to raczej nie będziesz zawiedziony końcowym efektem.

Zamawiając tanią stronę internetową dla firmy warto wiedzieć, na czym tak naprawdę oszczędza agencja, aby lepiej zwizualizować sobie to, co ostatecznie otrzymasz. Najważniejsze pola oszczędności omawiamy w naszym poradniku.

Szablon graficzny

Warunkiem zaoferowania kompletnej strony internetowej w bardzo niskiej cenie jest skorzystanie z gotowego szablonu graficznego. Dzięki temu agencja już na starcie oszczędza na pracy grafika oraz programisty, ponieważ sięga po uniwersalne rozwiązanie, które może posłużyć do wykonania wielu stron.

Co ważne, agencje nie zawsze korzystają z dobrze znanych szablonów WordPress. Niektóre opracowują własne szablony, dzięki czemu praktycznie nie ma ryzyka, że w jednej branży znajdzie się wiele firm korzystających z witryny o takim samym układzie graficznym i funkcjonalnym.

Gotowy szablon znacząco skraca czas wykonania strony, co również pozwala zaproponować o wiele niższą cenę.

Treści na stronę

Wybierając najtańszą stronę internetową w ofercie agencji nie masz co liczyć na to, że w cenie otrzymasz treści. Te są oczywiście niezbędne, dlatego albo musisz je przygotować samodzielnie i dostarczyć agencji przed rozpoczęciem prac nad witryną, albo zlecić ich napisanie, co jest usługą dodatkowo płatną.

Fotografie

To raczej oczywiste, że tania strona internetowa nie będzie zawierać autorskich zdjęć – chyba, że dostarczysz je własnym sumptem. Tutaj jednak może pojawić się konieczność dopłaty za przystosowanie fotografii do szablonu graficznego, stąd większość przedsiębiorców nie zawraca sobie tym głowy i wybiera opcję zdjęć z tzw. stocków. Są to gotowe, kupione z legalnego źródła fotografie, często będące już w posiadaniu agencji i dobierane tematycznie pod kątem przedmiotu działalności klienta.

System zarządzania treścią

Dobrą informacją dla przedsiębiorców, którzy planują zlecić produkcję taniej strony internetowej dla swojej firmy jest to, że nawet w bardzo niskiej cenie można dziś liczyć na system zarządzania treścią, czyli tzw. CMS.

Do czego przyda Ci się ten system? Chociażby do samodzielnego prowadzenia bloga firmowego, publikowania aktualności czy wprowadzania zmian w tekstach, dodawania nowych produktów i opisów usług etc.

Agencja interaktywna nie każe sobie dopłacać za CMS, ponieważ udsotępnia klientom albo „gotowca” w postaci najpopularniejszego systemu WordPress, albo własne, autorskie narzędzie (ta druga opcja jest szczególnie godna uwagi i należy ją zapisać na duży plus oferty agencji).

Jeśli powyższe oszczędności Ci nie przeszkadzają, liczysz się z tym, że strona za kilkaset złotych (czy nawet mniej) nie będzie majstersztykiem sztuki webmasterskiej, a za jakiś czas prawdopodobnie trzeba będzie zainwestować w coś lepszego (w miarę rozwoju biznesu i budowania coraz silniejszej marki), to śmiało postaw na takie budżetowe rozwiązanie.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry