Nawigacja to słowo-klucz, które przewija się na każdym etapie projektowania strony internetowej. Każda witryna ma jakiś cel – w przypadku strony firmowej jest nim albo bezpośrednia sprzedaż produktu, albo skłonienie użytkownika do nawiązania kontaktu z przedsiębiorstwem. Potrzebujemy zatem elementów, które poprowadzą użytkownika za rękę dokładnie do tego miejsca, którego oczekujemy (np. formularza kontaktowego, cennika, koszyka zakupowego etc.).
Najważniejszą funkcję w tym procesie pełni strona główna, na której muszą znaleźć się co najmniej trzy najważniejsze z punktu widzenia nawigacji elementy. Krótko omawiamy je w naszym artykule.
Pierwszym elementem, z którym zetknie się osoba wchodząca na Twoją firmową stronę www będzie nagłówek. Dlatego należy go „dopieścić” w taki sposób, aby z jednej strony przyciągał uwagę, a z drugiej niósł wartość informacyjną dla użytkownika (zdradzał przedmiot działalności firmy), tym samym zachęcając do skierowania wzroku poniżej/scrollowania strony.
Przyciski call to action pełnią szalenie ważną funkcję nawigacyjną. Umieszczamy je tuż pod nagłówkiem, aby nie stracić zainteresowania użytkownika i skłonić go do wykonania określonej, pożądanej przez przedsiębiorcę akcji.
Dobrą praktyką we współczesnym projektowaniu www jest dawanie użytkownikom wyboru, czyli umieszczenie dwóch różnych przycisków CTA prowadzących do odmiennych podstron – cel tej „podróży” i tak będzie wspólny.
Przykładowo: pod nagłówkiem można umieścić przycisk CTA odsyłający do formularza kontaktowego oraz drugi, który zachęca do kontaktu w celu otrzymania bezpłatnej wyceny. Efekt jest zawsze ten sam, natomiast użytkownik ma ważne dla siebie poczucie decyzyjności.
Układ menu na stronie głównej ma bardzo duży wpływ na nawigację. Obecnie dąży się do maksymalnego uproszczenia widoku menu. W przypadku, gdy przedsiębiorstwo ma rozbudowaną ofertę, warto ją pogrupować i stworzyć menu w formie rozwijanego drzewa. W menu na pierwszy plan wysuwamy kluczowe zakładki, czyli „O firmie”, „Oferta”, „Cennik” (jeśli planujemy taką zakładkę), „Realizacje” i „Kontakt”.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.