To nieuniknione. W dobie tak błyskawicznego rozwoju Internetu każdy przedsiębiorca stanie kiedyś przed dylematem: mieć czy nie mieć? Oto jest pytanie! Chodzi oczywiście o firmową stronę www. Można się przerzucać argumentami za i przeciw, ale my tym razem postanowiliśmy przedstawić te naprawdę rzeczowe. Sam konkret – zero marketingu. Mamy 6 takich propozycji do rozważenia. Zapraszamy.
- Widoczność w sieci – „zasięg”, „konwersja”, „budowa marki” - przeciętnemu przedsiębiorcy nic to nie mówi, dlatego porzucamy ten wątek. Jednak gdybyśmy zapytali wszystkich właścicieli firm, czy chcieliby mieć darmową reklamę na pierwszej stronie lokalnej gazety, to z pewnością usłyszelibyśmy gromkie TAK. Własna strona www tak właśnie działa. Tylko dzięki niej nasza firma jest obecna w wyszukiwarce, która dla milionów ludzi stała się jedynym źródłem kontaktów do wykonawców i dostawców. Zastąpiła książkę telefoniczną, a nawet gazetowe anonse. Zepsuła się pralka? Szukaj fachowca w Google. Tak to działa i będzie działać.
- Źródło informacji – większość osób szuka dziś danych na temat interesującej ich oferty w sieci i pisze w tej sprawie maile. Mało komu chce się już dzwonić i dopytywać o szczegóły. Jeśli nie mamy swojej strony, świadomie skazujemy się na znacznie niższe zainteresowanie klientów.
- Czas – strona internetowa jest najlepszą ofertą, jaką może stworzyć firma. Jeśli będzie profesjonalna i wypełniona treścią, damy naszym potencjalnym klientom możliwość szybkiego zapoznania się z naszymi specjalizacjami, nie angażując do tego siebie czy swoich pracowników. Możemy skupić się na pracy – kto chce poznać ogólny zakres oferty, znajdzie to na stronie.
- Dokładna analiza – firmy pozbawione własnej strony www mogą się tylko domyślać, czy ich oferta jest atrakcyjna – oceniają to po liczbie zawartych transakcji. Mając witrynę zyskujemy dostęp do statystyk jej odwiedzin, a także do szczegółów, które przywiodły na nią czytelników. Wiemy więc, które elementy oferty są faktycznie atrakcyjne, a które praktycznie nikogo nie interesują. Mamy więc świetne narzędzie do podejmowania dalszych działań promocyjnych.
- Inwestycja w przyszłość – nawet jeśli strona nie jest nam dziś niezbędna do funkcjonowania (duża liczba klientów, długoletnie kontrakty), to nie wiemy, jak to będzie wyglądać w przyszłości. Inwestując dziś zabezpieczamy się przed gorszą koniunkturą. Gdy nasza konkurencja będzie dopiero zmuszana do zlecenia budowy strony, my już od dłuższego czasu będziemy korzystać z jej obecności w sieci.
- Argument dla klienta przyszłości – wiele branż budzi zainteresowanie wyłącznie wśród starszych klientów, którzy niekoniecznie szukają informacji na temat ofert poszczególnych firm w Internecie. Warto jednak pamiętać, że jutro naszymi klientami będą ich dzieci, a może wnuki. Młodsze pokolenie nie zna już świata bez Internetu. Mając firmową stronę zapewniamy sobie ich zainteresowanie w przyszłości.
Czy firma może funkcjonować bez własnej strony www? Może. Czy w przyszłości nadal tak będzie? Trudno w to uwierzyć. Nowoczesne technologie służą do tego, aby z nich korzystać, także w celach biznesowych. Szczególnie, że nie mówimy tu o żadnym niebotycznym koszcie, ale w gruncie rzeczy skromnej inwestycji w swoją działalność.
Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive