Strona internetowa to podstawowy ślad działalności firmy, jaki można pozostawić po sobie w sieci. Wiele przedsiębiorstw wychodzi z założenia, że zaprojektowanie i uruchomienie strony wystarczy do pozyskiwania klientów, ale to nieprawda. Konieczne jest zadbanie o jej widoczność w wyszukiwarce, pozyskiwanie ruchu organicznego (wspartego przez ruch płatny) oraz bieżące zbieranie i analizowanie danych o osobach odwiedzających witrynę. To wszystko jest możliwe dzięki różnym narzędziom marketingowym, z którymi warto zintegrować swoją stronę www. Kilka z nich omawiamy w naszym poradniku.
Google Analytics
Jest to absolutnie podstawowe i najpopularniejsze narzędzie do monitorowania ruchu na stronie. Google Analytics pozwala śledzić, ilu użytkowników odwiedza stronę, skąd pochodzą, jakie podstrony przeglądają, jak długo na nich pozostają, co przykuło ich uwagę, a co zniechęciło do dalszej obecności na stronie itd.
Są to krytyczne informacje, które pozwalają m.in. ocenić skuteczność kampanii marketingowej czy zasadność wdrożenia różnych rozwiązań na stronie internetowej.
Narzędzia SEO
Takich narzędzi jest mnóstwo, a wspomnijmy tylko o tych najpopularniejszych, czyli Google Search Console czy SEMrush. Celem integracji strony z tymi narzędziami jest optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek, w szczególności Google.
Narzędzia te pomagają w sukcesywnym poprawianiu pozycji strony w wynikach wyszukiwania, pozwalają monitorować frazy kluczowe, analizować widoczność i wykrywać błędy techniczne, które mogą obniżać pozycję strony.
Narzędzia typu live chat
Chatboty to popularny dodatek do strony internetowej, który umożliwia markom i klientom bezpośrednią komunikację z poziomu witryny, skracając dystans, upraszczając obsługę klienta i zwiększając szansę na sprzedaż. Wiele decyzji zakupowych jest podejmowanych spontanicznie, dlatego warto to wykorzystać poprzez implementację narzędzia typu live chat.
Social media
Standardem jest zintegrowanie strony internetowej z profilami marki w mediach społecznościowych, co robi się poprzez umieszczenie ikon poszczególnych portali, pod którymi znajdują się bezpośrednie linki do profili. W ten sposób można zachęcić użytkowników strony do odwiedzenia firmowych social mediów i zapoznania się z ostatnimi wpisami, co zwiększa zaangażowanie i pozwala wydłużyć kontakt użytkownika z marką.
Narzędzia do remarketingu
Tutaj klasycznym przykładem takiego narzędzia będzie Google Ads. Celem integracji jest kierowanie reklam do osób, które odwiedziły stronę, ale z różnych powodów nie dokonały zakupu czy nie podjęły innej oczekiwanej akcji. Takie działanie zwiększa szanse na konwersję, przy okazji pozwalając użytkownikowi lepiej zapamiętać markę.
Pamiętajmy natomiast, że zintegrowanie strony z częścią spośród omówionych narzędzi marketingu może istotnie wydłużyć czas realizacji witryny i oczywiście podnieść koszt jej wykonania (uwzględniając również opłaty dla dostawców tych narzędzi) – a to ważne z punktu widzenia przedsiębiorców, którym zależy na tym, aby strona internetowa firmy była możliwie jak najtańsza.
Stąd radzimy dobrze się zastanowić się nad tym, co na pewno będzie potrzebne, sprawdzi się w biznesie, a z czego lepiej zrezygnować, aby nie ponosić wydatków na coś, z czego i tak nie będziemy korzystać.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.