A gdybyś jeszcze miał wątpliwości, że logo jest ważne...

Data wpisu: 02.11.2017
Zdjęcie główne #1364 - A gdybyś jeszcze miał wątpliwości, że logo jest ważne...

O znaczeniu logo w budowaniu rozpoznawalnej marki pisaliśmy już na blogu wielokrotnie. I co? I jak grochem o ścianę. Oczywiście trochę przesadzamy, bo jednak rośnie grupa firm, które bardzo poważnie podchodzą do tematu swojej identyfikacji wizualnej. Z drugiej strony całkiem niedawno znów otrzymaliśmy maila z pytaniem, dlaczego chcemy za logo tyle i tyle, skoro na Allegro można sobie je zamówić za 19 złotych... No cóż, szkoda klawiatury na komentowanie takich bzdur. Mimo to raz jeszcze wymienimy najważniejsze argumenty, które muszą Cię przekonać, że logo Twojej firmy jest bardzo, bardzo ważne.

Logo jest firmą

Nie ma w tym stwierdzeniu żadnej przesady. Opowiemy Ci pewną historię. Jeden z naszych copywriterów jechał niedawno z 6-letnią córką samochodem. Dziewczynka nie umie jeszcze dobrze czytać, ale zna literki. Gdy mijali pewną restaurację córka kolegi krzyknęła z entuzjazmem: „Tata, patrz, McDonalds!”. Dodajmy, że dziewczynka jeszcze nigdy nie była w tym lokalu. Musiała wcześniej zobaczyć reklamę restauracji i bezbłędnie zapamiętała jej charakterystyczne logo.

Ta historia pokazuje, jak ogromne znaczenie dla rozpoznawalności marki ma właśnie identyfikujący ją znak graficzny. Być może Twoja firma nigdy nie urośnie do rozmiarów McDonaldsa, ale to nie zmienia faktu, że potrzebna jest jej jakaś tożsamość. Logo stanowi kluczowy element na drodze do osiągnięcia tego celu.

Logo mówi wszystko o Twojej firmie

Możesz się z tym nie zgadzać, uznać te słowa za idiotyczne, ale nie zmienisz faktów. A fakty są takie, że gros konsumentów ocenia firmę i jej produkty wyłącznie na podstawie opakowania i elementów graficznych, które są zapamiętywane dzięki reklamom. Kiedy idziesz do sklepu po paluszki rybne, to nie masz problemu z rozpoznaniem tych konkretnej firmy – znasz jej logo i budzi ono Twoje zaufanie. Tak to właśnie działa.

Jeśli kupujesz projekt znaku graficznego za 19 złotych, to sam strzelasz sobie w stopę i będziesz tego kiedyś gorzko żałować. Napiszmy to wprost: klient, który zobaczy takie amatorskie logo, Twoją firmę wrzuci do tego samego worka. Pozwoliłbyś wykonać instalację grzewczą w swoim domu przedsiębiorcy, którego logo wygląda tak, jakby narysowało je dziecko? Odpowiedz sobie na to pytanie.

Nie masz wyjścia – musisz się wyróżnić

Czy chcesz, aby Twoja firma wyróżniała się na tle konkurencji? Głupie pytanie? Dlaczego w takim razie w ogóle rozważasz opcję kupienia logo za 19 złotych? Dlaczego sądzisz, że Twoi klienci są naiwni i nie zauważą, że konkurencja prezentuje się w sposób bardziej profesjonalny? Takie myślenie jest przejawem biznesowej buty, a to zawsze źle się kończy.

Tutaj stawiamy kropkę. Wpis jest może nieco emocjonalny, ale to dobrze. Mamy nadzieję, że teraz jeszcze raz przemyślisz sprawę i to nie Ty wyślesz nam maila z pytaniem, czy zrobimy Ci logo za 19 złotych.

Autor wpisu: Soluma

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.