Visual marketing, czyli marketing wizualny, to strategia wykorzystująca elementy graficzne, które są atrakcyjne dla odbiorców, przyciągają ich uwagę i tym samym pozwalają się skupić na promowanej marce. Istnieje wiele elementów, które można „podciągnąć” pod visual marketing, a najważniejsze z nich prezentujemy w naszym poradniku.
Elementy graficzne
Obecnie gros działań z kategorii visual marketingu prowadzi się w sieci, do czego potrzebujemy atrakcyjnych elementów graficznych, takich jak: obrazy, ilustracje i grafiki używane na stronach internetowych, w postach na mediach społecznościowych, w reklamach online i offline etc.
Wideo
Visual marketing przenika się z wideo marketingiem. Współczesne kampanie marketingowe w dużej mierze bazują na atrakcyjnych treściach wideo, w tym reklamach, instruktażach, recenzjach produktów, wywiadach czy filmach poradnikowych. To także są elementy wizualne, których główną zaletą jest to, że silnie angażują odbiorców.
Infografiki
Coraz mniej popularne, a szkoda, ponieważ mówimy tutaj o rzeczywiście wartościowym contencie graficznym. Infografiki stanowią połączenie grafiki i tekstu. Służą do przedstawiania danych, statystyk czy istotnych informacji w sposób łatwy do zrozumienia i zapamiętania.
Animacje
Dziś są to przede wszystkim szalenie popularne GIF-y, które stanowią bardzo ważny element strategii marketingowych, zwłaszcza marek, które nie chcą kreować nadmiernie poważnego wizerunku i komunikują swoją ofertę młodszym odbiorcom.
Memy
Są ogromnie popularne, dlatego siłą rzeczy zaczęto je wykorzystywać w działaniach marketingowych – nie zawsze z dobrym skutkiem (patrz afera Maspexu z reklamą napoju energetycznego).
Branding wizualny
Do kategorii visual marketingu można zaliczyć również wszystkie elementy identyfikacji wizualnej marki, w tym logo, typografię, kolorystykę etc. Ważne jest, aby zadbać o spójny branding, który tworzy atrakcyjny wizerunek marki przedsiębiorstwa i ułatwia jego zapamiętanie przez odbiorców.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.