Data wpisu: 07.09.2023

„Tymczasowe logo”? To bez sensu!

Rosnące ceny profesjonalnych usług graficznych sprawiają, że coraz mniej przedsiębiorców może sobie pozwolić na skorzystanie z oferty agencji reklamowej czy studia grafiki. Brak identyfikacji wizualnej marki jest poważnym problemem wizerunkowym, stąd nie brakuje firm, które wychodzą z założenia, że na początkowym etapie rozwoju biznesu postawią np. na „tymczasowe logo”. Dlaczego nie warto tego robić? Kilka argumentów znajdziesz w naszym poradniku.

Markę trzeba budować od samego początku działalności

Z tymczasowym logo jest trochę tak, jak z usługami transportowymi, które przedsiębiorca na początku świadczyłby z wykorzystaniem wozu drabiniastego. Owszem, da się, natomiast taki start raczej nie przysporzy marce prestiżu.

Stąd przymierzając się do rozpoczęcia działalności i mając w stosunku do niej duże oczekiwania, warto zgromadzić środki niezbędne do stworzenia atrakcyjnej, profesjonalnej identyfikacji wizualnej marki przedsiębiorstwa, na czele z logo.

Tymczasowe może być na dłużej

Widzieliśmy mnóstwo takich sytuacji. Zdarza się, że zgłaszają się do nas przedsiębiorstwa o wieloletnim stażu rynkowym, które posługują się – pisząc delikatnie – mało profesjonalnymi znakami graficznymi.

Gdy pytamy o genezę, to słyszymy, że logo zaprojektował sam właściciel czy ktoś z rodziny, miało być tylko na chwilę, no ale już tak zostało. Pytanie, ilu klientów stracił przez to przedsiębiorca, zanim zorientował się, że logo wymaga diametralnej zmiany?

Nie licz na to, że za jakiś czas będzie taniej

Posługiwanie się tymczasowym logiem może i miałoby uzasadnienie, gdyby rzeczywiście przedsiębiorca wiedział, że np. za rok ceny usług graficznych spadną, dzięki czemu będzie mógł sobie pozwolić na zamówienie profesjonalnego projektu (wówczas jednak lepiej w ogóle zrezygnować z logo na starcie w biznesie).

Problem w tym, że takiej pewności nie ma. Co więcej, można się spodziewać dalszego wzrostu cen usług marketingowych. Ponadto bądźmy szczerzy: jeśli przedsiębiorca nie może sobie pozwolić na zlecenie zaprojektowania profesjonalnego logo marki za 2-3 tys. zł, to najwyraźniej nie jest dobrze przygotowany do rozpoczęcia działalności od strony finansowej.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry