Rosnące ceny profesjonalnych usług graficznych sprawiają, że coraz mniej przedsiębiorców może sobie pozwolić na skorzystanie z oferty agencji reklamowej czy studia grafiki. Brak identyfikacji wizualnej marki jest poważnym problemem wizerunkowym, stąd nie brakuje firm, które wychodzą z założenia, że na początkowym etapie rozwoju biznesu postawią np. na „tymczasowe logo”. Dlaczego nie warto tego robić? Kilka argumentów znajdziesz w naszym poradniku.
Z tymczasowym logo jest trochę tak, jak z usługami transportowymi, które przedsiębiorca na początku świadczyłby z wykorzystaniem wozu drabiniastego. Owszem, da się, natomiast taki start raczej nie przysporzy marce prestiżu.
Stąd przymierzając się do rozpoczęcia działalności i mając w stosunku do niej duże oczekiwania, warto zgromadzić środki niezbędne do stworzenia atrakcyjnej, profesjonalnej identyfikacji wizualnej marki przedsiębiorstwa, na czele z logo.
Widzieliśmy mnóstwo takich sytuacji. Zdarza się, że zgłaszają się do nas przedsiębiorstwa o wieloletnim stażu rynkowym, które posługują się – pisząc delikatnie – mało profesjonalnymi znakami graficznymi.
Gdy pytamy o genezę, to słyszymy, że logo zaprojektował sam właściciel czy ktoś z rodziny, miało być tylko na chwilę, no ale już tak zostało. Pytanie, ilu klientów stracił przez to przedsiębiorca, zanim zorientował się, że logo wymaga diametralnej zmiany?
Posługiwanie się tymczasowym logiem może i miałoby uzasadnienie, gdyby rzeczywiście przedsiębiorca wiedział, że np. za rok ceny usług graficznych spadną, dzięki czemu będzie mógł sobie pozwolić na zamówienie profesjonalnego projektu (wówczas jednak lepiej w ogóle zrezygnować z logo na starcie w biznesie).
Problem w tym, że takiej pewności nie ma. Co więcej, można się spodziewać dalszego wzrostu cen usług marketingowych. Ponadto bądźmy szczerzy: jeśli przedsiębiorca nie może sobie pozwolić na zlecenie zaprojektowania profesjonalnego logo marki za 2-3 tys. zł, to najwyraźniej nie jest dobrze przygotowany do rozpoczęcia działalności od strony finansowej.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.