Data wpisu: 18.10.2022

Własne (autorskie) zdjęcia na firmową stronę internetową – kiedy warto z nich skorzystać?

Zdjęcia to kluczowe elementy szaty graficznej strony internetowej. To one najmocniej przyciągają uwagę użytkowników, jednocześnie zdradzając tematykę witrynę, co w przypadku strony firmowej oznacza zaproszenie do zapoznania się z ofertą. Standardem jest dziś korzystanie z gotowych zdjęć kupionych w bankach fotografii (tzw. stocki). Zdarza się natomiast, że zleceniodawcy rozważają przekazanie agencji interaktywnej odpowiedzialnej za zaprojektowanie strony własnych, autorskich zdjęć. Kiedy jest to szczególnie dobry pomysł? Skorzystaj z naszych wskazówek.

Gdy dysponujesz zdjęciami bardzo dobrej jakości

Podstawowym warunkiem wykorzystania autorskich zdjęć na stronie internetowej firmy jest bardzo wysoka jakość fotografii. Co ważne, ocenę jakości należy zostawić studiu graficznemu, które projektuje layout witryny. Często jest tak, że zdjęcie wygląda świetnie na ekranie smartfonu, natomiast po skompresowaniu (w celu przyspieszenia działania strony) już niekoniecznie.

Jeśli bardzo zależy Ci na umieszczeniu autorskich zdjęć na stronie, na przykład ekranie startowym, w opisach ofert oraz zakładce kontaktowej czy w galerii, to rozważ zainwestowanie w profesjonalną sesję biznesową.

Gdy naprawdę masz się czym pochwalić

Własne zdjęcia to znakomity pomysł na uatrakcyjnienie firmowej strony internetowej, a przy tym uwiarygodnienie oferty przedsiębiorstwa. Muszą to być jednak takie fotografie, które rzeczywiście prezentują potencjał firmy, jej imponujące zaplecze czy po prostu świetny, zgrany zespół.

Oczywiście, że z punktu widzenia potencjalnego klienta o wiele lepiej prezentuje się firma, która na zdjęciach przedstawia prawdziwych pracowników, a nie „zespół” złożony z przedstawicieli różnych nacji (typowa fotografia ze stocku). Jeśli więc dysponujesz fotografiami, na których widać rzeczywiste wnętrza firmy, pracowników, zaplecze technologiczne oraz przede wszystkim oferowane produkty, to porozmawiaj z agencją na temat tego, jak wkomponować je w layout witryny.

Gdy chcesz nieco obniżyć koszt produkcji strony

Nie jest to może krytyczny argument, natomiast w dobie bardzo wysokich cen profesjonalnych stron internetowych warto o nim wspomnieć. Dostarczenie własnych zdjęć, które – co ważne – nie wymagają daleko idącej obróbki po stronie studia grafiki, to sposób na zaoszczędzenie nawet kilkuset złotych – tyle mogą bowiem kosztować świetne fotografie kupione w banku.

Gdy wiesz, że autorskie zdjęcia mogą stać się ważnym elementem brandingu

Firmowa strona internetowa to jeden z najważniejszych nośników informacji o ofercie firmy, jej potencjale, profesjonalizmie, a także czynnik wizerunkowy. Autorskie zdjęcia bez wątpienia mogą zwiększyć zaufanie do przedsiębiorstwa, a docelowo stanowić element brandingu, czyli budowania rozpoznawalnej, atrakcyjnej marki biznesowej.

Warto to wykorzystać nawet na podstawowym poziomie, czyli po prostu umieszczając na stronie fotografie pracowników czy właściciela firmy, niekoniecznie pozowane (wszystko zależy od tego, jaki wizerunek chcemy wykreować, co też ma związek z branżą, w jakiej działa przedsiębiorstwo).


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry