W życiu i w biznesie jest tak, że trzeba dokonywać wyborów. Większość z nas nie może sobie pozwolić na zakup wszystkiego, na co mamy ochotę. Każdemu, bez względu na grubość portfela, brakuje też czasu na zrealizowanie wszystkich planów. Z marketingiem firmy jest tak samo. Trzeba wybierać, aby nie przeinwestować, a jednocześnie mieć jeszcze czas na normalne życie. Są jednak takie działania, których naprawdę nie opłaca się odkładać na później. Poznaj 3 przykłady takich działań.
Wielokrotnie spotykamy się z takim podejściem przedsiębiorców: na razie nie będę inwestować w stronę, bo nie wiem, czy to się opłaca. Jak będzie dużo klientów, to pomyślimy. Błąd! Klientów nie będzie dużo, bo w jaki sposób mają w ogóle dowiedzieć się o istnieniu firmy, która nie ma strony? Budowa profesjonalnej strony internetowej jest obowiązkiem we współczesnym biznesie i nie ma w ogóle o czym dyskutować.
Część przedsiębiorców idzie jednak na skróty i wybiera najtańszych wykonawców lub po prostu stawia proste wizytówki intrenetowe. Myślą, że jest to rozwiązanie na chwilę. Jednak później okazuje się, że taka strona zostaje i zniechęca kolejnych klientów.
Wielu przedsiębiorców z oszczędności deklaruje, że „na razie” samodzielnie przygotuje treść na stronę, a kiedyś zainwestuje w usługę copywritingu. To kolejny przykład magicznego myślenia. Nawet najlepiej wykonana witryna wypełniona fatalnej jakości treścią nie da firmie żadnych korzyści wizerunkowych. Będzie jej antyreklamą.
W dodatku samodzielnie przygotowana treść praktycznie zawsze jest źle zoptymalizowana pod kątem SEO, co nie pozwoli stronie osiągnąć sensownej pozycji w Google.
Nie odkładaj również prowadzenia bloga na stronie. Świeża, atrakcyjna i wartościowa treść jest świetnym sposobem na zwiększenie zasięgu witryny w wyszukiwarce oraz zbudowanie zaufania do marki.
Pomyślę o pozycjonowaniu w wakacje, jak będzie mniej klientów – też tak czasami mówisz? Niestety, to tak nie działa. Pozycjonowanie nie jest pstryknięciem w palce, po którym strona nagle wedrze się to TOP 3 Google. To długi proces.
Jeśli więc rzeczywiście chcesz, aby Twoja strona była lepiej widoczna w wyszukiwarce w przyszłe wakacje, to musisz zacząć ją pozycjonować minimum 3 miesiące wcześniej. Jeśli jakaś agencja reklamowa przekonuje, że jest inaczej, to zwyczajnie Cię oszukuje.
Kiedy więc będziesz już na poważnie planować działania marketingowe dla swojej firmy, stwórz sobie listę priorytetów. Wspomniane elementy muszą się znaleźć na jej szczycie.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.