Polskie miasta, powiaty i województwa już dawno dostrzegły szansę w promowaniu swojej oferty turystycznej, kulturalnej czy biznesowej w mediach społecznościowych. Nie wszystkie samorządy podchodzą jednak do sprawy w sposób kompleksowy. Na tym tle wyróżniają się władze Gdańska, które rozpisały przetarg na obsługę agencyjną w social media. Miasto m.in. planuje ruszyć z kampanią marketingową na popularnym wśród młodych ludzi TikToku.
Właśnie taki budżet na działania marketingowe przygotowały władze miasta i już wiadomo, że do przetargu zgłosiła się tylko jedna agencja reklamowa gotowa obsługiwać Gdańsk w mediach społecznościowych za takie pieniądze.
Miasto oczekuje, że wybrana agencja będzie obsługiwać profile Gdańska na Facebooku, Twitterze, Instagramie i Spotify, a także założy i poprowadzi kanał na TikToku. Chodzi oczywiście o wizerunkowe wsparcie i dalsze propagowanie marki miasta, szczególnie wśród młodych osób, które niekoniecznie wybierają Gdańsk na cel weekendowych wypadów czy dłuższego urlopu.
Dodatkowo władze miasta chcą, aby aktywność w mediach społecznościowych zwiększyła świadomość mieszkańców na temat wydarzeń organizowanych w Gdańsku. Grupą docelową działań w social media mają być również zagraniczni turyści.
W ramach obowiązków wybrana agencja będzie nie tylko prowadzić profile z wymaganą częstotliwością (około 90-120 postów miesięcznie na Facebooku, tyle samo na Twitterze, 30 zdjęć na Instagramie czy od 2 do 4 publikacji na TikToku), ale też współpracować z mikroinfluencerami oraz reagować w sytuacjach kryzysowych.
Umowa z wybraną agencją ma obowiązywać do końca 2022 roku, a więc miasto nie planuje – póki co – długofalowej strategii wizerunkowej.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.