Nikt nie lubi reklam publikowanych w Internecie – tak przynajmniej wynika z częstych badań opinii. Taka awersja ze strony klientów wymusza na reklamodawcach, a przede wszystkim na twórcach reklamy, szukanie innych sposobów na dotarcie z przekazem do odbiorców. Konieczne jest podniesienie jakości treści publikowanych w sieci. Chce się za to zabrać także rynkowy potentat, czyli Google.
Google niedawno poinformowało, że wraz ze swoimi partnerami zamierza dbać o to, aby reklamy publikowane w sieci były wartościowe dla klientów, a tym samym przynosiły wydawcom jeszcze większe zyski. W tym celu została powołana koalicja pod nazwą The Coalition for Better Ads. Partnerami Google zostały firmy Procter&Gamble, Unilever, a także gazeta The Washington Post, Association of National Advertisers, World Federation of Advertisers oraz GroupM.
Czym dokładnie ma się zajmować koalicja? Google i najwięksi wydawcy mają stworzyć model reklam, które będą akceptowane przez użytkowników, a tym samym nie będą blokowane przez różnego rodzaju Adblocki. Chodzi o to, by reklama niosła ze sobą jakąś wartość – czy to merytoryczną, czy estetyczną. Koalicjanci wychodzą z założenia, że dobra reklama zawsze się obroni – mają w tym rację.
W ramach programu wydawcy reklam mają poddawać swoje materiały komercyjne weryfikacji. Badania wykażą, czy dany format jest akceptowany przez użytkowników i czy spełnia wyznaczone standardy jakościowe. Klienci będą mogli wyrazić swoją opinię na ten temat, a ich głosy będą kluczowe dla oceny reklamy.
Dobra reklama nie tylko zachęca do kupna produktu, ale też identyfikuje klienta z marką. To bardzo wyraźny trend, który obserwujemy w Internecie. Wydawcom coraz bardziej zależy na tym, aby ich klienci nie reagowali alergicznie na wyświetlany format. Stąd m. in. konsekwentny spadek udziałów reklamy displayowej na rzecz formatów wideo i przede wszystkim wartościowych treści.
W ideę dobrej, wartościowej dla klientów reklamy, bardzo dobrze wpisują się działania w ramach content marketingu. Twórcy reklam starają się dostarczyć użytkownikom treści merytoryczne, ciekawe, inspirujące, a nie przesycone typowym językiem marketingu. To działa. Ważne jest jednak, że taka strategia marketingowa nie przynosi krótkotrwałych, natychmiastowych efektów. Celem jest zwiększenie świadomości marki, zbudowanie lojalności i zaufania klientów, a nie tylko gwałtowne zwiększenie sprzedaży.
Nie bez przyczyny o dobrych praktykach reklamowych mówią najwięksi wydawcy. Ich marki są na tyle rozpoznawalne, że nie muszą się martwić o poziom sprzedaży. Ważniejsze jest dla nich tworzenie wizerunku.
Czy podobnie myślą małe firmy, które chcą wejść na rynek, ale potrzebują przede wszystkim osiągnięcia satysfakcjonującego poziomu sprzedaży? Wątpliwe. Dlatego w Internecie wciąż będziemy trafiać na lepsze i gorsze reklamy. Żadna koalicja tego raczej nie zmieni.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.