Data wpisu: 18.05.2016

Jak funkcjonować w zespole agencji reklamowej, aby zapracować na silną pozycję w branży? 5 kluczowych zasad

Praca w agencji reklamowej w niewielkim stopniu przypomina tę w urzędzie czy większości firm prywatnych – to oczywiste. Od członków zespołu oczekuje się kreatywności, punktualności, umiejętności rozwiązywania naprawdę poważnych problemów, empatii w stosunku do klienta, a do tego oczywiście talentu. W teorii – nie ma takich ludzi. W praktyce – kłania się nisko zespół Soluma Interactive. Jeśli także jesteś pracownikiem agencji reklamowej lub zamierzasz nim zostać, przeczytaj o 5 zasadach funkcjonowania w zespole kreatywnym.

  1. Miej własne zdanie – przysłowie o pokornym cielęciu niekoniecznie sprawdza się w agencji reklamowej. Tutaj najbardziej cenieni są ci, którzy sypią pomysłami i potrafią znaleźć przeróżne rozwiązania. Uważasz, że pomysł zespołu jest to luftu i masz lepszy? Powiedz o tym, bo za nieudany projekt odpowiada cały zespół i Tobie też się dostanie.
  2. Znajdź sobie mentora – najczęściej tę rolę będzie pełnić dyrektor kreatywny, ale równie dobrze możesz czerpać inspirację i wiedzę od starszego kolegi na podobnym stanowisku. Jeśli masz szczęście współpracować z naprawdę dobrymi fachowcami, wykorzystaj ją.
  3. Wyznaczaj kierunek – może nie dosłownie, bo wtedy wchodzisz w kompetencje dyrektora kreatywnego, jednak jak najbardziej mile widziane jest, abyś podpowiadał możliwości, z których agencja powinna skorzystać. Wiesz o jakimś ciekawym zleceniu? Daj znać. Wiesz o konkursie? Weź w nim udział, wygraj i w ten sposób zwiększ prestiż agencji.
  4. Pracuj nad specjalizacją – w każdym zespole agencyjnym muszą być spece od konkretnych zadań. Od początku staraj się poszukać dla siebie jakiejś niszy. Jeśli w zespole jest już kilku copywriterów świetnie robiących teksty do reklam telewizyjnych, Ty zabierz się za te radiowe. Twoi koledzy - graficy rewelacyjnie projektują grafikę? Ty daj agencji wsparcie w zakresie tworzenia projektów drukowanych.
  5. Bądź lojalny – nielojalność jest fatalną cechą pracownika jakiejkolwiek firmy, ale w przypadku agencji reklamowych ma to podwójne znaczenie. Pracujesz w zespole kreatywnym, a więc wszystko, o czym rozmawiasz z kolegami z pracy, może stanowić własność intelektualną. Jeśli się tą wiedzą dzielisz z niepowołanymi ludźmi, wówczas w grę wchodzi nawet odpowiedzialność służbowo-karna. Źle czujesz się w zespole? Szukaj pracy w innej agencji, ale uczciwie, np. budując własne portfolio. Unikaj „lewizn”, bo dopóki pobierasz pensję od pracodawcy, dopóty musisz całą swoją energię poświęcać na pracę dla niego.

Są oczywiście sytuacje, gdy nie możesz już dłużej funkcjonować w zespole – wówczas najlepiej dla wszystkich będzie, gdy po prostu zmienisz agencję. Pamiętaj jednak, aby z pracy odejść z klasą, po zakończeniu projektu i bez palenia za sobą mostów. To specyficzna branża i nigdy nie wiadomo, kiedy znowu się ze sobą spotkamy.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry