Data wpisu: 31.07.2017

Jak mądrze wykorzystać sezon ogórkowy i z przygotować się do walki o klienta?

Niewiele branż może zacierać ręce w związku z wakacjami. Większość biznesów przechodzi w tym okresie mały kryzys zamówień, co jest zupełnie naturalne i powinno zostać przewidziane w tworzeniu strategii marketingowej na cały rok. Nie oznacza to jednak wcale, że przedsiębiorca powinien położyć się plackiem i cierpliwie czekać, aż we wrześniu zaczną do niego spływać zlecenia – to tak nie działa. Lepiej jest wykorzystać sezon ogórkowy na prowadzenie działań marketingowych, które przyniosą efekty jesienią i zimą.

Analiza prawdę Ci powie

Twój biznes zwolnił, klienci rozjechali się na wakacje, a więc masz więcej czasu na przyjrzenie się skuteczności dotychczas prowadzonych działań reklamowych. Zacznij od przeanalizowania wyników swojej strony internetowej – oczywiście jeśli masz odpowiednie narzędzie, np. Google Analytics. Sprawdź, jak prezentuje się ruch: rośnie, maleje, pozostaje bez zmian od wielu miesięcy? To bardzo ważna informacja, która pozwoli Ci odpowiednio zmodyfikować działania.

Koniecznie przyjrzyj się też wynikom kampanii AdWords. Teraz masz więcej czasu, aby rzetelnie ocenić, czy aktualne reklamy w wyszukiwarce w ogóle działają. Jeśli nie, to przecież szkoda wydawać na to pieniądze. Być może warto zaplanować i wdrożyć kampanię remarketingową? Może należy zmodyfikować treści reklam, przetestować wyższy budżet, przekierować ruch na inną podstronę?

Redesign strony – to świetny moment!

W wakacje mniej pracy masz nie tylko Ty, ale też np. agencje reklamowe, takie jak nasza. Warto połączyć wspólne interesy i zainteresować się tematem zmodyfikowania aktualnej strony internetowej. Dzięki przejrzeniu statystyk wiesz już, co przyciąga użytkowników na witrynę, a co ich z niej wygania. To daje wielkie pole do popisu dla profesjonalnej agencji.

W wakacje można sobie pozwolić na spore modyfikacje, ponieważ klientów jest mniej, a więc ryzyko pogorszenia wizerunku marki jest znacznie zminimalizowane. Idąc o krok dalej – jest to świetny czas, aby zaprojektować i wdrożyć zupełnie nową stronę firmy i przeprowadzić kompleksowy redesign identyfikacji wizualnej marki. Klienci po wakacjach zobaczą odświeżony wizerunek marki i chętniej zapoznają się z Twoją ofertą.

Działania w wyszukiwarce

Zawsze wymagają czasu i nie przynoszą efektów z dnia na dzień. Dlatego warto zintensyfikować je wtedy, gdy klientów jest mniej. Obowiązuje tutaj stara biznesowa zasada: inwestuj w czasach kryzysu. Działania SEO podjęte w wakacje, zaczną przynosić efekty w okolicach października-listopada, a więc w szczycie zamówień np. dla branży e-commerce.

W wakacje popraw content na stronie. Zacznij prowadzić blog firmowy lub zleć to specjalistom, aby odczuć pozytywne efekty za kilka miesięcy. Nie marnuj lekkiego przestoju w działalności, bo to idealny moment, aby popracować nad widocznością firmy w sieci. Wiemy, że trudno się do tego zmusić, ale uwierz – warto.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry