Data wpisu: 27.06.2017

Jak reklamować gabinet lekarski, skoro prawo tego zabrania? 3 świetne sposoby

Zgodnie z polskim prawem lekarzy obowiązuje całkowity zakaz reklamy, co oznacza, że nie gabinety prywatne nie mogą prowadzić jawnych działań reklamowych, takich jak wykupywanie spotów w telewizji i w radiu czy banerów w Internecie. Mimo to są sposoby, aby skutecznie promować gabinet lekarski i tym samym wyprzedzić rynkową konkurencję. Jakie? Lekarzu – poznaj 3 najskuteczniejsze metody.

Strona internetowa

Profesjonalna witryna internetowa jest absolutnie podstawowym narzędziem promocji, po które powinien sięgnąć każdy gabinet lekarski. Prawo w żaden sposób nie zabrania jej posiadania, bo byłby to oczywiście absurd. Strona internetowa pełni przecież przede wszystkim rolę informacyjną, ma przekazywać dane na temat specjalizacji lekarza, godzin otwarcia gabinetu, szczegółów dojazdu itd.

Na bardzo konkurencyjnym rynku prywatnych usług medycznych trzeba się jakoś wyróżnić, a świetna strona internetowa jest na to najlepszym sposobem. Wielu pacjentów szuka lekarzy w wyszukiwarce Google i odwiedza witryny gabinetów. Od tego, co na nich znajdą, w dużej mierze zależy, czy zdecydują się na usługi konkretnego specjalisty. Strona jest więc elementem budowania profesjonalnego wizerunku, a tym samym zaufania do lekarza.

Pozycjonowanie

Czy pozycjonowanie strony internetowej gabinetu lekarskiego można uznać za reklamę? Nie, o ile te działania mają na celu poprawienie widoczności w wyszukiwarce witryny, która daje pacjentom dostęp do fachowych porad. Lekarz nie może reklamować się osobiście, ale może dbać o to, by pacjenci uzyskali rzetelne informacje właśnie z jego strony internetowej.

Trzeba przy tym pamiętać, że aby pozycjonowanie strony odbywało się w granicach prawa, witryna musi mieć wartość informacyjną, to znaczy zawierać treść merytoryczną, wartościową z punktu widzenia interesu pacjenta, a nie marketingową.

Pamiętaj

Lekarz na swojej stronie internetowej może informować o tytule zawodowym, specjalizacji, stopniach naukowych i godzinach przyjęć.

Jeśli więc strona nie będzie typową ofertą sprzedaży usług, to bez problemu można ją pozycjonować i nie łamać tym samym prawa.

Content marketing

Marketing treści daje ogromne pole do popisu prywatnym gabinetom lekarskim. Lekarze zgodnie z prawem mogą publikować artykuły sponsorowane, wpisy na blogu, posiadać profile w mediach społecznościowych i występować w różnych mediach w roli ekspertów, o ile dzielą się wyłącznie merytoryczną wiedzą, doświadczeniem i wynikami badań. Zabronione jest natomiast jawne reklamowanie prywatnego gabinetu, co jednak w przypadku profesjonalnie prowadzonych działań content marketingowych i tak nie może mieć miejsca.

Świetną metodą promocji gabinetu jest więc chociażby prowadzenie bloga na stronie internetowej z praktycznymi poradami dla pacjentów. Takie treści są bardzo poszukiwane (ludzie coraz częściej „leczą się” za pośrednictwem Google) i znakomicie ściągają ruch na stronę bez łamania prawa.

Warto wiedzieć, że zakaz prowadzenia oficjalnych działań reklamowych obejmuje nie tylko lekarzy, ale także m.in. adwokatów, komorników czy apteki. W przypadku tych działalności również można zastosować wymienione metody.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry