Data wpisu: 07.01.2022

Jak wzbogacić zwykłą informacyjną stronę firmy?

Wiele firm nadal ma proste, typowo informacyjne strony www, które pełnią wyłącznie funkcję elektronicznej wizytówki. Nie ma w tym nic złego, jednak musisz sobie zdawać sprawę z bardzo ograniczonego wpływu takiej strony na proces sprzedaży oraz zwiększania zasięgu firmy w Internecie. Strona, na której nic się nie dzieje, nie można z jej poziomu wykonać żadnej akcji, która nie jest aktualizowana, nie zaciekawi odbiorców – zwłaszcza tych z młodszego pokolenia, którzy przywykli do tego, że większość ważnych dla nich spraw mogą załatwić online. Jak zatem wzbogacić taką informacyjną stronę firmy? Kilka pomysłów znajdziesz w naszym poradniku.

Blog firmowy

Najprostszym i najszybszym do zrealizowania pomysłem jest wzbogacenie strony internetowej o blog. Warto go prowadzić nie tylko w celu poprawy widoczności strony w wyszukiwarce (świetny „dopalacz” dla SEO), ale także z przyczyn czysto wizerunkowych.

Dzięki aktualizowaniu bloga osoby odwiedzające stronę będą widzieć, że firma działa, a to ma pozytywny wpływ na budowanie zaufania. Poza tym atrakcyjne, merytoryczne artykuły wspierają proces kreowania eksperckiego wizerunku marki przedsiębiorstwa.

Moduł sklepu internetowego

Z tym będzie już nieco więcej zachodu, natomiast jeśli masz produkty lub usługi, które można sprzedawać bezpośrednio klientom, bez konieczności dokładnego konsultowania każdego zamówienia, to warto pomyśleć o wdrożeniu modułu sklepu.

Nie tylko uatrakcyjni to samą stronę, ale również może potencjalnie zwiększyć sprzedaż, ponieważ skierujesz swoją ofertę do osób, które nie chcą tracić czasu na kontaktowanie się z firmą, ale wolą po prostu zapoznać się ze szczegółami na stronie, a następnie samodzielnie złożyć zamówienie.

Strona produktowa

Na informacyjnej stronie firmy warto umieścić przynajmniej jedną podstronę produktową, na której zostanie zaprezentowana oferta. Potrzebne będą tutaj dokładne opisy produktów i usług, profesjonalne zdjęcia oraz szczegółowy opis warunków świadczenia np. jakiejś usługi. Dzięki zastosowaniu tego manewru strona www zyska potencjał sprzedażowy.

Funkcjonalny formularz kontaktowy

Jeśli obecnie osoby odwiedzające firmową stronę internetową nie mają możliwości szybkiego nawiązania kontaktu z przedsiębiorstwem, to taka witryna jest skrajnie niefunkcjonalna. Pomóc może stworzenie formularza kontaktowego, za pośrednictwem którego każdy będzie mógł np. poprosić o przesłanie oferty czy złożyć zamówienie, bez konieczności wychodzenia ze strony, otwierania skrzynki mailowej czy tym bardziej wykonywania połączenia telefonicznego (czego współcześni konsumenci w większości nie lubią).


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry