Bycie smart jest teraz w modzie. Korzystamy ze smart urządzeń, prowadzimy smart biznesy, ale jednocześnie wielu z nas zdarza się niezbyt mądrze wydawać ciężko zarobione pieniądze. Dotyczy to również przedsiębiorców inwestujących w działania marketingowe. Część budżetów jest bezpowrotnie tracona na coś, co nie było do końca przemyślane i po prostu nie mogło się udać. Jak zatem mądrze wydawać budżet na marketing? Co to właściwie oznacza? Mamy dla Ciebie kilka wskazówek.
Bez strategii marketingowej możesz zapomnieć o sensownym gospodarowaniu budżetem. Jeśli podejmujesz działania ad hoc, to zawsze część środków po prostu wyrzucisz w błoto. Zanim przeznaczyć choć jedną złotówkę na marketing, to dobrze się zastanów, czego Twoja marka naprawdę potrzebuje, aby dać się zauważyć konsumentom i zyskać ich sympatię. Opracuj strategię marketingową, która będzie rozpisana na wiele miesięcy do przodu i uwzględni te działania, które są naprawdę niezbędne do zrealizowania celów sprzedażowych czy wizerunkowych.
Mądre wydawania budżetu na marketing jest równoznaczne z przekazaniem tego budżetu w ręce profesjonalistów. Jeśli dla oszczędności korzystasz z usług freelancerów czy przypadkowej agencji reklamowej, które uczą się marketingu na żywym organizmie, jakim jest Twoja firma, to nie wróżymy Ci wielkich sukcesów.
To trochę tak, jakbyś potrzebował samochodu, ale jednak doszedł do wniosku, że skuter też ma silnik, więc w sumie może być. Do czasu, aż trzeba przewieźć całą rodzinę na wakacje.
Mądrością w marketingu jest umiejętność przyznania się do błędu i przerwania działań, które ewidentnie nie służą marce. Uwierz, że nie ma agencji marketingowej, która się nie myli – często nawet dokładna analiza pokazuje coś, co później niekoniecznie działa w praktyce.
Zamiast brnąć w nieefektywną kampanię marketingową, lepiej jest ją przerwać, pogodzić się z utraconą częścią budżetu i przenieść środki na to, co wcześniej świetnie działało.
Za takie działania można uznać np. pozyskiwanie ruchu w Internecie, który w żaden sposób nie przekłada się na zwiększenie przychodów przedsiębiorstwa. Wizja zwiększenia liczby użytkowników strony czy profilu marki w mediach społecznościowych może być kusząca, ale co dalej? Czy ściągając masowy, ale nieodsiany ruch rzeczywiście zyskasz na tym wizerunkowo lub sprzedażowo?
Mądre wydawanie budżetu marketingowego nie polega na tym, żeby w krótkim czasie „nagonić” potencjalnych klientów, ale pozyskać wartościowy ruch. Weź sobie tę radę do serca zwłaszcza tuż przed rozpoczęciem kampanii SEO czy Google Ads.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.