Data wpisu: 25.07.2016

Mała rzecz, a cieszy. 5 fajnych drobiazgów, które pomogą zbudować Twoje relacje z klientami

Wyobraź sobie firmę, która zainwestowała 10 milionów złotych w bardzo agresywną kampanię reklamową. Spoty w telewizji, radiu, strony sprzedażowe w Internecie, masa banerów i plakatów na ulicach największych miast. Zadziała? Jasne, że tak. Pytanie tylko, co firma zrobi z tą popularnością. Jeśli nie zadba o właściwe relacje z klientami, cały wysiłek finansowy i marketingowy pójdzie na marne, a efekt reklamowy szybko zostanie rozmyty. Nie popełnij tego błędu i przede wszystkim stawiaj na dobre relacje z klientami. Nie musisz wydawać na to majątku. Oto 5 tanich i prostych propozycji.

  1. Podziękowanie za zakup – gdy klient kupuje jakiś produkt, przede wszystkim oczekuje, że spełni on jego oczekiwania. Warto jednak wywołać uśmiech na jego twarzy. Do opakowania produktu włóż małą kartkę z podziękowaniem za zakup. To stary trik stosowany przez wiele marek. W ten sposób klient natychmiast nabiera sympatii do marki i czuje, że firmie naprawdę zależało na jego zakupie. Taka kartka musi być oczywiście dobrze zaprojektowana graficznie i okraszona odpowiednio napisanym tekstem podziękowań.
  2. Skromny gratis – gratisy to darmowe upominki dołączane do produktu czy usługi. Kosztują niewiele, a także pomagają budować silną relację z klientem. Przykładem mogą tu być perfumy. Klient kupił flakon o pojemności 100ml? Dołóż do paczki malutki tester z innym zapachem. Efekt będzie podwójny, bo nie dość, że klient się ucieszy, to być może ten drugi zapach mu się spodoba i w przyszłości kupi go w standardowej cenie.
  3. Pomocne usługi – sprawdzają się w wielu branżach. Klient kupujący produkt niekoniecznie wie, jak go zastosować czy zainstalować. Wówczas warto zaproponować mu pomoc – nieodpłatną lub wycenioną symbolicznie. Załóżmy, że tworzysz strony internetowe. Dla poprawienia relacji z klientem zaproponuj mu krótkie szkolenie z obsługi strony – można je przeprowadzić np. na Skype.
  4. Kod rabatowy – świetnie działa w przypadku sklepów online. Zachęć klientów do zapisywania się do newslettera i co jakiś czas nagradzaj ich za to wysyłając kody rabatowe na zakupy. Nie muszą być one wysokie – dla większości klientów już 10-20 złotych rabatu jest dostateczną zachętą, aby zapoznać się z ofertą sklepu i przyspieszyć decyzję o zakupie. W dodatku jeśli rabat obejmuje cały koszyk, to klient będzie skłonny kupić więcej rzeczy niż pierwotnie zakładał.
  5. Gadżety reklamowe – działają zawsze i są podstawowym narzędziem do budowania trwałych, przyjaznych relacji z klientami. Dobry gadżet jest w dodatku świetną formą reklamy firmy. Gadżety możesz dystrybuować okazjonalnie i przekazywać tylko najcenniejszym klientom (wówczas jednak gadżet musi mieć sporą wartość) lub ciągle, dokładając do każdego zamówienia np. przybory piśmiennicze czy inne drobiazgi.

Tego typu narzędzia, choć doskonale znane, nadal są podstawą budowania dobrych relacji z klientami. Nie wydasz na nie wiele, a zyskasz duży atut w procesie budowania wizerunku marki.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry