Data wpisu: 22.06.2018

Nie znasz się na internetach? Poznaj podstawowe terminy, które musi znać każdy właściciel strony www

Nasza agencja reklamowa realizuje zlecenia dla bardzo różnych klientów. Niektórzy wykazują się sporą wiedzą na temat tworzenia stron internetowych, inni tylko udają, że pozjadali wszystkie rozumy, ale są też tacy, którzy uczciwie przyznają, że kompletnie nie znają się na naszej robocie. Jeśli znajdujesz się w tej ostatniej grupie, nie masz wielkiego doświadczenia w działalności internetowej, to przeczytaj nasz poradnik. Znajdziesz w nim krótkie opisy podstawowych terminów, które powinieneś poznać, aby móc świadomie brać udział w procesie projektowania Twojej strony www.

Hosting

Brzmi groźnie, a chodzi po prostu o usługę, dzięki której Twoja strona internetowa znajdzie dla siebie miejsce w Internecie. Potrzebna jest do tego przestrzeń na serwerze. Wybór hostingu należy uzależnić od tego, w jaki sposób dostawca dba o bezpieczeństwo powierzonych mu zasobów. Cena jest kryterium drugorzędnym.

Domena

Myśl o niej, jak o adresie Twojej strony internetowej. Wybór domeny to bardzo odpowiedzialna sprawa, ponieważ będzie ona bezpośrednio kojarzona z Twoją firmą. W większości przypadków stawia się na domenę będącą jednocześnie nazwą przedsiębiorstwa.

Certyfikat SSL

Nie musisz dokładnie znać zasady jego działania. Ważne jest, abyś nie oszczędzał na jego wykupieniu. Dzięki certyfikatowi SSL połączenie z Twoją stroną będzie szyfrowane, co zapewni użytkownikom wysoki poziom bezpieczeństwa i pozytywnie wpłynie na odbiór Twojej marki. Ponadto ma to znaczenie przy ustalaniu pozycji witryny w wyszukiwarce.

Responsywność

Trudne słowo, które oznacza po prostu poprawne wyświetlanie się strony na małych ekranach urządzeń mobilnych. Obecnie nie należy mieć żadnego dylematu. Nowa strona musi być od razu projektowana z myślą o jej dopasowaniu do smartfonów. Badania pokazują, że już około połowa internautów przegląda strony firm za pomocą urządzeń mobilnych. Rośnie również liczba użytkowników, którzy dokonują w ten sposób zakupów online.

Webdesign

To dziedzina, której celem jest nadanie stronie internetowej konkretnej „twarzy”. Mówimy tutaj o stworzeniu elementów graficznych, ale także o ich dostosowaniu do struktury treściowej witryny i oczekiwań grupy docelowej przedsiębiorstwa. Celem webdesignu nie jest przygotowanie „ładnej” strony. Najważniejsze jest, aby witryna była funkcjonalna, przyjazna użytkownikom i podkreślała charakter marki.

Te terminy na początek Ci wystarczą. Ich znajomość z pewnością ułatwi Ci współpracę z agencją interaktywną, która będzie odpowiadać za produkcję Twojej strony www.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry