Data wpisu: 25.01.2022

Planujesz sprzedać firmę? Najpierw zainwestuj w nową stronę internetową!

Tytułowa wskazówka może się wydawać niedorzeczna. W końcu chcąc sprzedać firmę raczej mało kto decyduje się na to, aby jeszcze w nią zainwestować – po prostu chce jak najszybciej i za jak najlepszą cenę spieniężyć budowany przez lata biznes. W rzeczywistości jednak zamówienie nowej strony internetowej firmy przed wystawieniem jej na sprzedaż może być doskonałym posunięciem. To trochę tak, jak z oddaniem samochodu do detailingu – jego wartość z pewnością wzrośnie, a auto wzbudzi większe zainteresowanie wśród potencjalnych nabywców. Sprawdź więc, dlaczego warto zainwestować w nową stronę internetową planując sprzedaż firmy.

Poprawa wizerunku marki przedsiębiorstwa

Większość firm przeznaczonych na sprzedaż ma za sobą nienajlepszy okres – przestały przynosić satysfakcjonujące właścicieli przychody, tracą pozycję rynkową, coś w nich ewidentnie szwankuje. To oczywiście nie ułatwia negocjacji, a już na pewno nie wtedy, gdy problemy firmy mają przełożenie na jej wizerunek.

Jeśli obecna strona internetowa jest wyraźnie zaniedbana, nie była od dawna aktualizowana, to tworzy to nieciekawy obraz przedsiębiorstwa. Inwestując w nową, profesjonalną stronę www na tym etapie wzmocnisz swoją pozycję negocjacyjną, ponieważ wizerunek firmy będzie atrakcyjniejszy, a to na pewno wpłynie na jej postrzeganie przez potencjalnych inwestorów.

Policzalny wzrost wartości firmy

Wielu przedsiębiorców nie rozumie, że strona internetowa jak najbardziej stanowi składnik majątku firmy. Im jest lepsza, tym wartość firmy powinna być wyższa w momencie sprzedaży. Strona to nie tylko domena i warstwa graficzna, ale także teksty, pozycja w wyszukiwarce, liczba prowadzących do niej linków.

Wszystkie te rzeczy można śmiało wycenić, co w przypadku naprawdę dobrze zaprojektowanej i widocznej w sieci strony przekłada się na nawet dziesiątki tysięcy złotych. O tyle więcej warta może być Twoja firma, jeśli ma świetną stronę www.

Sposób na zrobienie dobrego wrażenia na zainteresowanych nabywcach

Na skuteczność sprzedaży, a już szczególnie tak wartościowego „towaru”, jakim jest działające przedsiębiorstwo, często wpływ mają detale. Inwestorzy przy podejmowaniu decyzji mogą brać pod uwagę nie tylko dochodowość biznesu, ale też potencjał jego dalszego rozwijania oraz postrzeganie marki przedsiębiorstwa. Jeśli obecny właściciel niewiele na tym polu zrobił, to wartość firmy automatycznie spada.

Tymczasem profesjonalna strona internetowa jest fundamentem każdej marki biznesowej i to od niej – równolegle z identyfikacją wizualną – należy zacząć budowanie atrakcyjnego, zaufanego wizerunku firmy.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry