Data wpisu: 10.08.2023

Podstawowe błędy przy doborze słów kluczowych do kampanii SEO

Słowa kluczowe są jednym z najważniejszych elementów, na jakie należy zwrócić uwagę na etapie optymalizacji strony internetowej pod pozycjonowanie. To dzięki nim nowi użytkownicy mogą odszukać witrynę w Google. I choć wydaje się, że dobór słów kluczowych do kampanii jest banalnie prosty, to jednak wciąż popełnia się tutaj wiele podstawowych błędów. Najczęstsze z nich omawiamy w naszym poradniku.

Wybór zbyt popularnych słów kluczowych

To najczęściej popełniany błąd. Jest czymś zupełnie zrozumiałym, że sklep sprzedający buty sportowe chce się pozycjonować właśnie na taką frazę. Problem w tym, że robią to także setki innych sklepów, przez co drastycznie rośnie tzw. konkurencyjność danej frazy. Lepiej jest więc sięgnąć po mniej popularne, ale też bardziej precyzyjne słowa, np. „buty do koszykówki”, „buty do crossfitu” itd.

Wybór zbyt niszowych słów kluczowych

Należy uważać, aby nie przesadzić i nie „przepalić” budżetu na pozycjonowanie strony na bardzo niszowe słowa kluczowe. Owszem, pozwolą one osiągnąć wysoką pozycję witryny w Google właśnie na te frazy, natomiast nie przełoży się to na wyniki sprzedaży – po prostu zbyt mało osób (klientów) wyszukuje stron i sklepów właśnie po tych słowach.

Wybór słów kluczowych, które mogą wprowadzać w błąd

Nie jest to nieświadomy błąd, ale cyniczne działanie, które prędzej czy później zostanie ukarane przez Google i samych klientów – ci ostatni po prostu stracą zaufanie do marki i będą ją omijać szerokim łukiem. Chodzi o sytuację, w której pozycjonujemy jakąś stronę na frazy kompletnie niezwiązane z przedmiotem działalności danego przedsiębiorstwa, tylko po to, aby ściągnąć ruch.

Przykładem może być sklep online oferujący elektronikę Xiaomi, który pozycjonuje się na frazy zawierające słowo „Apple”. Ściągając na stronę klientów chcących kupić urządzenia amerykańskiej marki po prostu wprowadzamy ich w błąd, co jest niedopuszczalne.

Brak badania słów kluczowych

Istnieje wiele narzędzi do badania słów kluczowych, które umożliwiają stworzenie listy key words’ów na potrzeby kampanii SEO. Od tego w zasadzie należy zacząć, nie sugerując się wyłącznie własną intuicją.

Nawyki użytkowników wyszukiwarki stale się zmieniają, dziś coraz więcej osób wpisuje bardzo sprecyzowane słowa kluczowe, używa długich fraz, wręcz rozmawia z wyszukiwarką, dlatego skupianie się tylko na ogólnikowych słowach nie przyniesienie oczekiwanego efektu – spowoduje wyczerpanie budżetu na pozycjonowanie witryny bez osiągnięcia zauważalnego wzrostu liczby odwiedzin i istotnego poprawienia pozycji strony w wyszukiwarce.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry