Próżność jest jedną z najpowszechniejszych ludzkich cech. Skutecznym sposobem na jej okiełznanie jest skonfrontowanie wyobrażeń na swój temat z opinią innych. Podjęliśmy to ryzyko. Od wielu miesięcy prowadziliśmy wewnętrzne badanie satysfakcji klientów agencji interaktywnej Soluma Interactive. Dotarło do nas kilkadziesiąt ankiet (za które bardzo dziękujemy). Czas najwyższy przeanalizować wyniki. Jest bardzo dobrze!
Badanie satysfakcji jasno pokazało, że Soluma Interactive to przede wszystkim dostawca nowoczesnych rozwiązań z zakresu marketingu wizerunkowego. Klienci naszej agencji najczęściej zamawiają u nas profesjonalne strony internetowe – tę pozycję wskazało blisko 90% ankietowanych.
Na drugim miejscu znalazły się szeroko pojęte usługi copywriterskie. Od dłuższego czasu zauważamy rosnące zainteresowanie content marketingiem, w szczególności atrakcyjnymi treściami poradnikowymi i wpisami blogowymi. Wciąż jest też ogromne zapotrzebowanie na profesjonalne teksty opisowe na strony internetowe firm oraz teksty sprzedażowe na landing page.
Trzecie miejsce na liście najpopularniejszych usług świadczonych przez Soluma Interactive zajmują projekty graficzne. Coraz częściej zdarza się, że klienci zamawiają u nas kompleksowe prace z zakresu identyfikacji wizualnej marki. Nie poprzestają na samej stronie internetowej. Zlecają stworzenie logotypu marki, projektów papeterii i innych elementów, którymi później posługują się w przestrzeni biznesowej. To pokazuje, że rośnie świadomość przedsiębiorców na temat potrzeby budowania silnej, wiarygodnej marki „od podstaw”.
Znacznie rzadziej klienci decydują się na skorzystanie z naszych usług hostingowych, pomocy w tworzeniu strategii reklamowej oraz zakupu mediów. To się jednak powoli zmienia, zwłaszcza jeśli chodzi o hosting. Stale edukujemy klientów tłumacząc im, jak ważne jest wybranie odpowiedniego hostingu dla ich strony czy innych projektów internetowych.
To najważniejsze pytanie, jakie zadaliśmy w naszej ankiecie. Odpowiedzi udzielone przez klientów bardzo nas podbudowały, ponieważ
nie zdarzyła się ANI JEDNA ocena poniżej 4 (w skali od 1 do 6). Zdecydowana większość (ponad 90%) klientów dała nam „piątkę”, co potwierdza, że strategia przedkładania jakości realizacji nad liczbę projektów jest słuszna.
Wśród kilkudziesięciu ankiet zdarzyły się też takie, których autorzy byli wyjątkowo zadowoleni z naszych usług i przyznali nam „szóstkę”, czyli „rewelacyjnie”. Zdecydowanie najczęściej dotyczyło to stron internetowych oraz content marketingu – czyli naszych flagowych usług.
Warto odnotować, że „średnie” oceny, czyli „czwórki”, przyznawali klienci nie do końca zadowoleni z pierwotnej realizacji, ale później doceniający, że bardzo szybko zareagowaliśmy na uwagi i wprowadziliśmy satysfakcjonujące ich poprawki.
Najlepszym odzwierciedleniem jakości agencji Soluma Interactive są oceny za „naszą fachowość”. Tutaj otrzymaliśmy wyłącznie „piątki” (czyli: „bardzo dobrze”) oraz „szóstki” (czyli: „rewelacyjnie).
Klienci świetnie ocenili również czas realizacji oraz szybkość i jakość kontaktu. Otrzymaliśmy same „piątki” i „szóstki”. Nie dziwimy się, ponieważ Soluma Interactive jest jedną z nielicznych agencji reklamowych na rynku obsługujących klientów 365 dni w roku, także w weekendy. Od dawna obserwujemy, że rośnie grupa klientów, którzy oczekują możliwości nawiązania kontaktu z agencją w dni wolne, kiedy sami mogą poświęcić trochę czasu na kwestie związane z promocją wizerunku swoich biznesów. Idealnie „wstrzeliliśmy” się więc w potrzeby rynku.
Sekcja poświęcona uwagom cieszyła się umiarkowanym zainteresowaniem klientów. Zdecydowana większość wpisywał „brak” lub „nie mam żadnych uwag”. Nie popadamy jednak w megalomanię. Tłumaczymy to tym, że gros naszych klientów nie ma po prostu czasu, aby się rozpisywać.
Z obszernym wypełnieniem sekcji „uwagi” spotkaliśmy się tylko w kilkunastu ankietach. Co nie do końca odpowiadało części klientów?
Szczególnie ciekawy jest ten ostatni „zarzut”, ponieważ w jednej z ankiet klient wręcz stwierdził, że zaproponowana mu cena była… za niska, przez co obawiał się realizacji niezgodnie z oczekiwaniami. Sugerował więc podwyższenie cen, aby dać jasny sygnał, że Soluma Interactive obsługuje wyłącznie wymagających klientów. To cenna uwaga i na pewno się nad nią pochylimy.
Podsumowując: jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników badania satysfakcji klientów. Dowodzą one, że możemy śmiało podkreślać nasz profesjonalizm i udzielać wiarygodnej gwarancji na jakość świadczonych usług.
PS. Jeszcze raz bardzo dziękujemy wszystkim klientom, którzy poświęcili swój czas na wypełnienie ankiet.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.