Chyba każdy współczesny przedsiębiorca interesujący się marketingiem internetowym słyszał o potrzebie blogowania, czyli prowadzenia bloga firmowego z wartościowymi artykułami poradnikowymi. Celem jest przede wszystkim budowanie autorytetu marki przedsiębiorstwa, zyskanie zaufania i wdzięczności czytelników, co w części przypadków może zakończyć się pozyskaniem klienta. Blog stanowi również podstawę strategii pozycjonowania.
W przypadku bloga mówimy o tworzeniu obszernej treści, na co trzeba poświęcić sporo czasu i energii lub funduszy, jeśli chcesz to zlecać np. agencji content marketingowej. Ciekawym uzupełnieniem (bo nie alternatywą) może być tzw. microblogging, któremu bliżej przyglądamy się w naszym poradniku.
Microblogging to forma blogowania, która – pisząc w dużym uproszczeniu - polega na publikowaniu krótkich tekstów w różnych kanałach komunikacji marketingowej.
Takie treści muszą spełniać kilka podstawowych kryteriów, mianowicie:
Microblogging najczęściej wykorzystuje się w ramach komunikacji marki z klientami w mediach społecznościowych, które ze względu na swoją specyfikę wymuszają skrócenie treści pojedynczego postu – tutaj prym wiedzie oczywiście platforma X (dawny Twitter).
Przykładem zastosowania microbloggingu w praktyce może być:
Microblogging to świetny sposób na utrzymanie stałej, aktywnej komunikacji z klientami, wspierającej wizerunek marki przedsiębiorstwa i pozwalającej pokazać jej zaangażowanie, eksperckość czy tzw. „ludzką twarz”.
Ewidentną zaletą w porównaniu z klasycznym blogowaniem jest to, że należy poświęcić znacznie mniej czasu na tworzenie treści. Napisanie solidnego artykułu na blog może zająć nawet kilka godzin, podczas gdy krótki post na X czy Facebook może powstać dosłownie na bieżąco.
Microblogging sprzyja również wykorzystywaniu innych form komunikacji, nie tylko tekstu, ale też np. popularnych GIF-ów, memów, zdjęć, filmików etc. Pod tym względem szczególnie dobrze sprawdzają się platformy młodzieżowe, czyli Instagram i TikTok.
Wreszcie microblogging wręcz prowokuje do tego, aby marka bardziej dbała o aktywną komunikację z klientami, częściej im towarzyszyła, przypominała o swoim istnieniu w sytuacjach codziennych. Większość z nas nie ma czasu, aby np. w środku dnia przeczytać obszerny artykuł na blogu, za to chętnie konsumujemy treści typu instant na portalach społecznościowych.
Najważniejsze korzyści, jakie można odnieść z microbloggingu, to:
Na koniec dodajmy, że firmy coraz częściej wykorzystują microblogging do obsługi klienta, na przykład przenosząc ją na swoje profile w mediach społecznościowych, co jest bardzo wygodne dla samych klientów, jednocześnie ograniczając liczbę telefonów i maili z wciąż powtarzającymi się pytaniami.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.