Data wpisu: 08.11.2022

Jak połączyć blogowanie z działaniami w social media? Dlaczego warto?

Zarówno prowadzenie bloga firmowego, jak i profili marki w mediach społecznościowych, mogą być działaniami zaliczanymi do strategii content marketingowej. W obu przypadkach bazujemy na atrakcyjnej, unikalnej i merytorycznej treści, która ma budzić zaufanie do marki i kreować jej ekspercki wizerunek. Idealnym scenariuszem jest połączenie blogowania z aktywnością w social media. Jak to zrobić i dlaczego warto? Dowiedz się tego z naszego artykułu.

Wykorzystaj profile do promocji bloga

Jeśli masz już profile marki na Facebooku, Instagramie czy Twitterze, natomiast aż boisz się na nie wchodzić, bo zioną totalną pustką, to zacznij od pisania tekstów na bloga firmowego. Mając kilka czy kilkanaście sensownych artykułów możesz wrzucić linki do nich na profilach w social media, dzięki czemu zyskasz darmowe źródło promocji bloga. Istnieje spora szansa, że ruch z profili zacznie przechodzić na blog – i odwrotnie.

Zajawki artykułów to wartościowy content do mediów społecznościowych

Nie masz pomysłów na content do social media? Nie masz czasu na aktywne prowadzenie profili, a nie stać Cię też na wynajęcie agencji marketingowej? Upiecz dwie pieczenie na jednym ogniu. Skoro i tak tworzysz artykuły na blog, to za każdym razem przygotuj krótką zajawkę z samym „mięsem”, inteligentnym CTA i wrzuć ją na profile marki.

Zachęcaj do udostępniania artykułów w social media

Dobrym pomysłem na ożywienie profili marki w social media może być kierowanie ruchu z bloga właśnie do mediów społecznościowych. W tym celu pod każdym artykułem użyj CTA z wezwaniem do udostepnienia tekstu na profilach posiadanych przez czytelnika. Jeśli artykuł rzeczywiście jest wartościowy i ma wartość poradnikową, to część czytelników z pewnością udostępni go swoim znajomym via Facebook czy Twitter.

Korzyści z połączenia blogowania i mediów społecznościowych

Najważniejszą korzyścią jest to, że promujesz oba kanały komunikacji z odbiorcami Twojej marki, nie zaniedbując żadnego z nich. Takie działanie jest szczególnie rekomendowane przedsiębiorcom, którzy samodzielnie prowadzą bloga i profile w mediach społecznościowych, nie mają dość czasu na to, aby zająć się każdym z tych mediów z należytą starannością.

Połączenie blogowania z działaniami w social media gwarantuje również zachowanie spójnej komunikacji z konsumentami, którzy przyzwyczają się, że nowe wpisy na blogu zawsze są promowane w profilach marki. Pozwoli to również zwiększyć zasięg bloga i tym samym liczbę odwiedzin na stronie, co jest oczywiście korzystne z punktu widzenia pozycjonowania.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry