Trendy w SEO 2020. W co warto inwestować, aby zyskać w wyszukiwarce?

Data wpisu: 13.02.2020

Od razu zaznaczamy, że ten krótki poradnik jest wyłącznie zbiorem naszych przewidywań, które opieramy na analizie zmian zachodzących w wyszukiwarce oraz zapowiedzi samego Google. Tematyka SEO mocno interesuje każdego przedsiębiorcę promującego swoją markę online, ponieważ dobra widoczność strony w wyszukiwarce jest podstawą skutecznego marketingu w sieci. Jakie więc będą trendy w SEO 2020? Czy czekają nas jakieś istotne zmiany? Czy pora przemodelować dotychczasową strategię?

BERT

Nowy, wciąż testowany algorytm wyszukiwania na 100% nieźle namiesza w Google, co zresztą już się dzieje. Gigant mocno stawia na rozwój sztucznej inteligencji i zapowiada dalsze prace w kierunku wprowadzenia modelu wyszukiwania opartego na sieci neuronów. Pisząc prościej: chodzi o to, aby roboty wyszukiwarki były zdolne jeszcze lepiej odczytywać intencje pytających i zwracać precyzyjne odpowiedzi na dokładnie zadane pytania.

Celem jest to, aby użytkownik, który wpisze w Google np. „jaka jest najlepsza pizza hawajska w Warszawie”, nie otrzymywał wyników na frazy „pizza w Warszawie” czy przepisów na zrobienie pizzy hawajskiej w domu. Ma się dowiedzieć, gdzie faktycznie zje dobrą pizzę z ananasem w polskiej stolicy.

BERT to duże wyzwanie dla agencji SEO i samych właścicieli stron www. Nowy algorytm kładzie jeszcze większy nacisk na dobry, precyzyjny content, a więc m.in. szczegółowe opisy produktów i usług.

Direct Answers

Ten temat budzi mnóstwo kontrowersji, ponieważ stawianie przez Google na Direct Answers wprowadza duże zmiany w wynikach wyszukiwania, spychając na dalsze pozycje mocne linki organiczne. Chodzi tutaj o takie wyniki, które przekazują użytkownikowi pewną dawkę wiedzy bez konieczności przechodzenia na polecaną stronę. Czyli: pod linkiem, w specjalnym boksie, wyświetla się kilka zdań tekstu zawierającego konkretne informacje.

Przykładowo: gdy wpiszemy sobie w Google frazę „ile wynosi podatek dochodowy”, to na pierwszym miejscu wyświetli się krótka informacja z podaną stawką podatku. Użytkownik może, ale nie musi przechodzić na stronę. Zrobi to, gdy potrzebuje więcej szczegółów. Direct Answers jest bez wątpienia wygodne dla użytkowników, ale problematyczne dla agencji SEO i właścicieli stron. Jedyna rada, to dalsze inwestowanie w jakościowy content, bo wtedy jest duża szansa, że strona także będzie wyświetlana w modelu Direct Answers.

Mobile-first

Można w ciemno zakładać, że Google nadal będzie promować witryny responsywne, a więc poprawnie wyświetlające się na urządzeniach mobilnych. Istnieje też duże prawdopodobieństwo, że w 2020 roku stanie się to 2 lub 3 najważniejszym czynnikiem rankingowym, zaraz po contencie. To naprawdę ostatni dzwonek na to, aby zainwestować w responsywną wersję strony lub witrynę mobilną.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski