Data wpisu: 15.04.2020

Jak hosting wpływa na SEO firmowej strony internetowej?

Wybierając hosting nie zawsze zdajemy sobie sprawę z tego, że usługa serwerowa ma wręcz fundamentalny wpływ na sukces biznesu w sieci. Zależy od niej nie tylko szybkość i stabilność działania strony internetowej firmy, ale także jej widoczność w wyszukiwarce. Choć hosting nie jest uznawany za jeden z najważniejszych czynników rankingowych, to w rzeczywistości może on znacząco ułatwić lub utrudnić pozycjonowanie witryny. W naszym poradniku krótko wyjaśniamy, jak hosting wpływ na SEO firmowej strony internetowej.

Ciągłość działania

Jeśli hosting jest niestabilny, niepewny, notorycznie występują przerwy w dostępie do strony spowodowane awariami czy pracami serwisowymi, to taka witryna będzie mieć duże problemy z osiągnięciem wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google. Nawet zaawansowana kampania SEO niewiele tutaj pomoże, ponieważ algorytm odnotowuje przedłużające się przerwy w działaniu strony, traktując je, jako podejrzane.

Pisząc prościej: witryna, która regularnie nie jest dostępna dla użytkowników, może być uznana przez roboty za niebezpieczną. Jeśli natomiast algorytm postanowi „zajrzeć” na stronę w czasie jej wyłączenia, ocena witryny zostanie natychmiast obniżona.

Szybkość ładowania

Już od dobrych kilku lat Google podkreśla, że szybkość ładowania się strony internetowej jest jednym z kluczowych czynników rankingowych – zwłaszcza w wyszukiwarce mobilnej. Można to sprawdzić przy pomocy narzędzia PageSpeed Insights.

Jeśli wynik będzie słaby, a strona jest świetnie zoptymalizowana pod kątem elementów graficznych i kodu, to wina najprawdopodobniej leży po stronie mało wydajnego hostingu. Dla Google nie ma to wielkiego znaczenia. Strona, która wolno się ładuje, po prostu jest oceniana znacznie gorzej, co oczywiście fatalnie wpłynie na jej pozycję w wyszukiwarce.

Reputacja

Zawierając umowę z dostawcą hostingu otrzymujemy konkretny adres IP, który – pisząc w dużym uproszczeniu – powinien być dobrze oceniany przez Google lub przynajmniej obojętny dla algorytmu. Najgorszy scenariusz zakłada natomiast, że na adres w przeszłości została nałożona kara RBL, co oczywiście będzie miało tragiczny wpływ na reputację umieszczonej pod nim strony internetowej. Choćby była ona doskonale zoptymalizowana i wypełniona wysokiej jakości treścią, nie przeskoczy pewnego poziomu w rankingu, bo algorytmy po prostu na to nie pozwolą.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry