To zrozumiałe, że przy ograniczonym budżecie na produkcję strony internetowej, szukamy możliwie najtańszych opcji (pamiętaj jednak, że agencje marketingowe też mają w ofercie tanie strony internetowe, np. za 440 zł netto). Często idealnym rozwiązaniem wydaje się być zatrudnienie niezależnego projektantka stron, który (niekoniecznie) jest tańszy niż agencja. Warto natomiast zadać sobie pytanie: z czego to wynika? Oczywiście, że z kosztów, jakie ponosi agencja, a które są nieporównywalne z tymi po stronie projektanta, np. pracującego w swojej sypialni. Na tym jednak różnice się nie kończą.
Podstawowa różnica między agencją interaktywną a niezależnym projektantem stron polega na tym, że agencja może przygotować stronę od A do Z, gotową do zaindeksowania w Google i do pozyskiwania klientów. Projektant skupia się na warstwie webmasterskiej, zwykle korzystając z gotowych szablonów graficznych, wspierając się również podwykonawcami.
Agencja nie tylko zaprojektuje stronę, ale też wypełni ją wartościową, dobrze zoptymalizowana pod kątem SEO treścią, zaprojektuje identyfikację wizualną marki klienta, uruchomi profile w mediach społecznościowych, dostarczy teksty na blog, zadba o UX witryny i przeprowadzi szereg innych prac mających bezpośredni wpływ na wygląd, funkcjonalność oraz skuteczność marketingową strony. Ponadto agencja zapewnia większą dostępność oraz stałe wsparcie techniczne i merytoryczne.
Agencja interaktywna zawsze oddaje – a przynajmniej powinna oddać – do dyspozycji klienta indywidualnego project managera. Jest to osoba pełniąca funkcję pomostu między klientem a ekspertami z zakresu projektowania stron www, copywirterami, projektantami grafiki i innymi osobami zaangażowanymi w realizację witryny.
Wsparcie project managera jest nieocenione, zwłaszcza z punktu widzenia klienta, który nie ma zielonego pojęcia o projektowaniu stron i mogłoby mu być ciężko wyrazić swoje oczekiwania w bezpośredniej rozmowie z projektantem witryny.
Zatrudniając agencję interaktywną możesz od razu lub w przyszłości skorzystać z usług dodatkowych, które pozwolą np. poprawić widoczność strony w wyszukiwarce. Agencja może zaproponować np. pozycjonowanie witryny, regularne dostarczanie treści na blog czy administrowanie stroną.
Jest to bardzo wygodne rozwiązanie dla właściciela strony, który zna już agencję, wie, czego może się po niej spodziewać i nie musi tracić czasu na kolejne mozolne poszukiwanie dostawców poszczególnych usług.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.