Treści stanowią podstawowe narzędzie komunikacji i budowania relacji z klientami. Nawet w dobie shortów i Tik-Toków marki nadal powinny budować swoją narrację w oparciu o treść pisaną, która dodaje prestiżu i wciąż trafia do szerszego grona odbiorców – chociażby poprzez blog czy artykuły sponsorowane. Jednocześnie wiele firm eksperymentuje z tworzeniem treści na własną rękę, robiąc to chaotycznie i bez planu. Świadczy o tym 5 sygnałów jednoznacznie wskazujących na potrzebę opracowania profesjonalnej strategii treści.
Jeśli Twoja „strategia” content marketingowa polega na okazjonalnym publikowaniu artykułów na blogu, spontanicznym wrzucaniu postów na Facebooku czy publikacji artykułów sponsorowanych w odpowiedzi na dobrą ofertę przypadkowej agencji marketingowej, to nie masz żadnej strategii. Takie działania nie przyniosą oczekiwanych efektów, jedynie narażając Twoją firmę na niepotrzebne koszty.
Działania content marketingowe powinny być obliczone na jakiś wymierny efekt, na przykład generowanie leadów, zwiększenie ruchu na stronie, wzrost sprzedaży etc. Jeśli tego nie zauważasz, a kampania trwa od wielu miesięcy i stanowi spore obciążenie czasowe i finansowe, to coś tutaj ewidentnie nie gra. Przyczyną najczęściej jest brak strategii tworzenia treści.
Jeśli artykuły czy wpisy marki są pisane różnym stylem, raz zwracasz się do czytelników „na Ty”, innym razem na „Państwo”, to w komunikację wkrada się chaos i nie jest ona atrakcyjna dla odbiorców. Świadczy to o braku spójności w działaniach content marketingowych i wymaga pilnej poprawy.
Brak jasno określonej persony, do której kierujesz swoje treści, powoduje, że są one nijakie, nie mają charakteru poradnikowego i w praktyce nie mają większej wartości. Owszem, mogą się dobrze indeksować w Google, ale co z tego, skoro nie generują żadnych rezultatów sprzedażowych czy wizerunkowych? Zwróć na to baczną uwagę w dobie popularyzacji narzędzi AI, z których korzysta coraz więcej osób. Warto dbać o jakościowość i walor poradnikowy treści, dzięki czemu będą się na nie powoływać modele językowe, takie jak ChatGPT.
To właściwie „grzech główny” marek, które podejmują się samodzielnego tworzenia treści na potrzeby kampanii content marketingowej. Początkowo jest zapał i wena, z czasem jednak artykuły są publikowane tylko od czasu do czasu, a ich jakość systematycznie spada. Wynika to z braku planu tworzenia treści i niewyznaczenia celu, jaki chcemy osiągnąć dzięki content marketingowi.
Jeśli odbierasz te sygnały, to poważnie przemyśl swoje dotychczasowe działania, a najlepiej skonsultuj je z ekspertami z zakresu tworzenia treści, którzy relatywnie niewielkim kosztem opracują strategię content marketingową dla Twojej firmy.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.