Na pewno dobrze wiesz, jak ważne jest tworzenie i publikowanie wartościowego contentu. To podstawa działań promocyjnych w Internecie, szczególnie mających na celu zbudowanie świadomości i wiarygodności marki w grupie docelowej. Mając ograniczony budżet prawdopodobnie wahasz się między inwestowaniem w artykuły sponsorowane publikowane na różnych portalach tematycznych, a prowadzeniem bloga. Oczywiście idealnie byłoby połączyć obie strategie marketingowe. Jeśli jednak musisz wybrać, poznaj 5 przewag artykułu sponsorowanego nad wpisem na blogu.
- Większe zaufanie czytelników – większość użytkowników nadal sądzi, że wpisy publikowane na blogu nie są do końca merytoryczne, a fachową wiedzę można znaleźć wyłącznie na portalach tematycznych. Poza tym klasyczny artykuł sponsorowany kojarzy się z działalnością redakcyjną, dziennikarską, co samo w sobie wpływa na większe zaufanie czytelników.
- Większy zasięg – wpis na blogu firmowym co najwyższej może zbyć rozpowszechniany za pośrednictwem mediów społecznościowych, jednak miejsce jego publikacji się nie zmieni, a to ogranicza możliwość dotarcia do bardzo dużej grupy czytelników (blogi co do zasady są mniej poczytne niż portale internetowe). Natomiast artykuł sponsorowany opublikowany na popularnym portalu tematycznym, który notuje setki tysięcy wizyt w miesiącu, z pewnością zostanie przeczytany przez więcej osób ze ściśle określonej grupy docelowej.
- Dyskretniejsze przemycanie treści marketingowej – jeśli czytelnik trafia na blog firmowy, to nie ma złudzeń i spodziewa się tekstów reklamujących działalność przedsiębiorstwa (co oczywiście nie powinno mieć miejsca). Z kolei dobrze napisany artykuł sponsorowany na pierwszy rzut oka nie powinien niczym różnić się od zwykłego artykułu, napisanego obiektywnie i bez zlecenia ze strony klienta. Efekt jest taki, że czytelnik bardziej wierzy w treść i jest skłonny zaufać dyskretnemu poleceniu usługi/produktu/marki znajdującemu się w artykule.
- Artykuł sponsorowany ma zapewnioną darmową promocję – oczywiście mówimy tutaj o sytuacji, w której artykuł został opublikowany na poczytnym portalu. Wówczas firma, która płaci za publikację (a często także za napisanie), nie musi się już martwić o promowanie tekstu. W zależności od umowy z portalem, artykuł będzie promowany na stronie głównej, stronie głównej kategorii lub w newsach. Wpis na blogu firmowym nie może liczyć na takie wsparcie, ponieważ stoi za nim tylko (a czasami aż) marka firmy.
- Artykuł sponsorowany jest większą motywacją zakupową niż wpis na blogu – potwierdzają to badania, w których użytkownicy Internetu wprost przyznają, że chętniej dokonują zakupu po przeczytaniu pochwalnego, ale profesjonalnego artykułu sponsorowanego. Co więcej, duża grupa konsumentów nie potrafi odróżnić treści sprzedażowej od redakcyjnej. Oczywiście wpis na blogu także może motywować do zakupu, ale robi to mniej skutecznie – głównie dlatego, że czytelnicy szukają na blogach firm przede wszystkim rozrywki i porad, a nie podpowiedzi zakupowych.
Na koniec ważne wyjaśnienie. Wpis na blogu także może być artykułem sponsorowanym, z tą różnicą, że będzie pisany innym językiem. Oczywiście przestrzenią do publikacji takich wpisów są blogi popularnych influencerów.
Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive